Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Best 4000 BMWi 17 eXtreme


Per N

Rekommendera Poster

Hej, mycket sugen på en Best 4000 BMWi 17 eXtreme, verkar vara helt extrema prestanda - se http://www.bestcomputer.se .

 

P4 3,4 GHz

2 x 60 GB HD (RAID)

2 GB minne

ATI radeOn 9700 256Mb DDR

etc

 

Undrar om det är någon som har någon erfarenhet av "nya" Best:s datorer? Man kan ju läsa en hel del om deras gamla - om de går sönder blir det problem med support och liknande.

 

MVH/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan

 

FET dator

 

vad väger den?

Har du köpt den?

 

Jag har kollat på Toshiba med 17" Wide TFT.

Den är dock inte lika grym som denna BEST :)

 

mvh Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jo jag fick den i förrgår och hittills har jag inte hittat några fel på den... ;-) Den är helt grym! Har fått den konfad för RAID 0 och det går undan, 7200 varv i minuten märks...

 

Enda nackdelen är att den blir ganska varm (man blir lite svettig om händerna efter en studs skrivande ;-) ) och låter ganska mycket (fläktarna). Jag har dock inte märkt några stabilitetsproblem när jag snabbt testat att pressa den till max. Men jag har läst något om att det finns en kylmatta man kan stoppa under datorn för att hjälpa till med kylningen och jag skall kolla om det är något att ha (risken är att man täpper för fläktarna på undersidan om man sätter den på en matta av kylgele).

 

Man får lite bättre grepp om man går in på Bests webbplats och laddar hem manualen (där finns lite bilder och spefikationer). Men den har allt jag behöver i varje fall; kommer köra Virtual Server för att simulera en lite större Active Directory-miljö...

 

Men det jag har märkt hittills gör att jag varmt rekommenderar datorn till de som vill ha en snabb bärbar dator och orkar kånka runt på ca 4 kg extra bred och stor dator...

 

/Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...