Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera en gammal hårddisk!


Josef

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag satte just in en till hårddisk i min dator. Jag hade bara tänkt använda den till att lagra mp3-filer på. Men nu är det så att det ligger massa gammalt skit från förr på den som jag inte alls har användning för nu. Så hur gör jag för att på bästa möjliga sätt bara formatera hårddisken som jag just satte in?

Den används för tillfället inte till nåt annat. Alla viktiga saker ligger ju på min "huvudhårddisk" men den här vill jag alltså bara lagra lite smått & gott på. Hur formaterar jag på bästa sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att formater.. :)

 

Starta med startdsikett (windows), sen skriver du format x:

 

(x är enhetsbetecknningen på hd:n du ska formatera)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går väl att formatera från windows om det inte var din huvudhårddisk som skulle formateras.

 

Högerklicka på enheten och välj formatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det går genom inte p.g.a. att jag får ett sånt här meddelande:

 

"Det går inte att formatera enheten. Avsluta alla program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar innehållet på enheten. Försök sedan formatera enheten igen."

 

Hmm.... hur ser man vilka program som den eneten använder? Alla program som jag använder ligger ju på min huvudhårddisk. Och jag tror inte att den nyinsatta hårddisken startar något av programmen som finns där automatiskt...

Vet nån vad problemet beror på? Hur kan man se vilka program som en speciell enhet använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krångla till det i onödan?

Välj att starta datorn i Ms-Dos läge, sen e det bara att skriva format x:/u så är du säker på att den blir helt överskriven.

Du slipper ju oxå att krångla med startdiskett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Raimo Dude

Format X: /U. Eller ifal du har bråttom Format x: /Q /U

 

Lycka till.

 

Du vet väl mp3 filer är olagliga.

Ja vet vad din Ip är så se upp !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl inte om jag laddar ner mp3-låtarna eller om det är mina egna skivor som jag konvertert till mp3 och sendan lagt in dom?? Då är det inte olagligt.. kanske du inte visste. Så det gör inte särskilt mycket att du ser mitt IP-nummer.

 

Annars tackar jag för tipset om formateringen av hårrdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raimo Dude

Vi vet att dina mp3or är olagliga. Jag hör till den nya internetorganisationen Cybercops. Vi sysslar bland annat med att ta fast mp3 distributörer och mp3 användare. Inom kort så kommer du att få ett maiil ifrån vår mp3 haffar server där du rekommenderas att ta bort alla dina mp3or från din hårddisk. Du kan läsa mer om Cybercops vid www.idg.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju fan patetiskt.. du vet ingenting. Jag fattar inte vad du vinner på att hålla på löjla dig så där. Jag har dessutom lagt in mina mp3:or själv. Fast jag bryr mig inte om dig så länge du inte kan komma med nåt seriöst argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...