Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

icq och filstorlek


Jetmoon

Rekommendera Poster

hej

att skicka filer via icq är ett relativt

enkelt sätt. men jag har stött på ett litet

problem. när man skickar relativt stora filer

(över 500 Mb) så händer det ofta att icq tror

att man inte har tillräckligt med diskutrymme

fast man mycket mer utryme än storleken på

disken. Är det någon som har en lösning på

problemet?

tacksam för svar.

/jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa annat program. Visst ICQ kan fungera men använder det inte själv för stora filöverföringar.

 

Gillar skarpt programmet Http File Server.

Drag&drop i ett fönster och skicka över din IP-adress och mottagaren kan med sin webbläsare se vilka filer du erbjuder och därefter ladda hem dem precis som på en vanlig webbsida. Går även att med programmet begränsa den använda bandbredden.

 

http://www.rejetto.com/sw/

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500MB!! Låter väl stort för att skicka med ICQ, fast det kanske går? Hursomhelst är det väl bättre att använda ftp istället om du har möjlighet till det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ftp är ett vettigt alternativ, men jag rekommenderar som sagt Http fileserver. Framförallt enkel och klienten, den som ska ha filen, behöver inga andra kunskaper än hur man laddar hem en fil från webben.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dela filen med Winrar t.ex. så att du får fler filer med behändigare storlek. Strular det så är det lättare att föra över några små filer på 25-50 MB än att börja om på en 500 MB fil.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500MB!! Låter väl stort för att skicka med ICQ, fast det kanske går?

Det går utmärkt, iaf de gånger jag testat... Om det är den smartaste metoden är en helt annan sak. Nästa gång jag tänker skicka någon stor fil så tänker jag iaf testa programmet Monshi föreslog.

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...