Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Begränsat antal TCP/IP anslutningar i Windows XP SP2?


KruXen

Rekommendera Poster

fråga1: Jag satt här för ca: 2 veckor sen och studerade lite info om SP2 som skulle släppas. jag laddade ner från microsofts svenska hemsida en film som enbart handlade om SP2 och dess funktioner. Men något som oroar mig är det att enligt info jag har fått så skall antalet TCP/IP anslutningar ha spärrats vid 10st. Stämmer det? och ifall det gör det, finns det något sätt att stänga av den funktionen?

 

 

fråga2:

 

jag har länge försökt att plocka bort den inbyggda msn messenger applicationen i windows XP utan resultat. För att när jag plockar bort det via: lägg/tabort programm/windows applicationer. så försvinner programmet från tray osv men det ligger fortfarande i bakgrunden å lurar.

och det funkar itne att köra msconfig för att skiten lägger till sig iaf.. och sen när jag kör outlook express så poppar msn rutan upp lik förbannat.. hur tar jag bort programmet?

 

mvh // KruXen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hur tar jag bort programmet?

För att ta bort Windows Messenger så behöver du editera sysoc.inf filen i C:\Windows\Inf

Ta bort hide i msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Efter det ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Därefter kan du bocka ur Windows Messenger i Lägg till/Ta bort Windows-komponenter i Lägg till eller ta bort program. Observera att där ska finnas 2 st Windows Messenger att bocka ur. Efter omstart av datorn kan du sedan deleta Messenger i C:\Windows\Program

 

[inlägget ändrat 2004-09-16 12:51:25 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Så här är det mycket enklare...

Klicka på "Start/Kör" skriv/klistra in :

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

klicka på OK....fixat

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gågn för alla: Det finns ingen sådan begränsning. :)

 

---snip---

Limited number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts

Detailed description

 

The TCP/IP stack now limits the number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts. After the limit has been reached, subsequent connection attempts are put in a queue and will be resolved at a fixed rate. Under normal operation, when applications are connecting to available hosts at valid IP addresses, no connection rate-limiting will occur. When it does occur, a new event, with ID 4226, appears in the system’s event log.

---snip---

 

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...