Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning, användarkonto i xp pro....


mayor

Rekommendera Poster

När jag startar upp datorn står det "Välkommen/SSS"

SSS är användarkontot. Problemet är att jag aldrig har aktiverat användandet av denna inloggningsfunktion (vad jag kommer ihåg), utan windows har startat upp direkt. Tror att det är något av mina tre barn som varit kreativ....

När jag försöker logga in så ser man att det står "personliga inställningar läses in", därefter blinkar det till i skärmen och så står det "Du loggas ut", "personliga inställningar sparas" osv.

Har provat och starta i felsäkert läge, enda skillnaden är att jag där också kan logga in som "Administratör", men datorn beter sig likadant.

När jag använder "Ctrl+Alt+Delete" kommer det upp en ruta där jag kan fylla i Användarnamn+Lösenord. Har inte en aning om vad dessa lösenord kan vara. Finns det något standardlösen för "Administratör? Hur kommer jag annars förbi denna fult blåa "Välkommen/SSS" bild där man kan välja användare?

Tacksam för svar på problemet!!!

Kjelle

 

[inlägget ändrat 2004-09-16 00:17:02 av mayor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något standardlösen för "Administratör?

Något standard finns inte, utan när man installerar XP blir man uppmanad att ange ett administratörslösenord. Det går också att lämna blankt. Har faktiskt haft användning för administratörskontot en gång. Hade glömt mitt lösenord till Windows-inloggning, så det var bara att logga in som admin och radera lösenordet för mitt personliga konto sedan skapa nytt.

Ang. administratörslösenord se denna sida:

 

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar. Verkar rätt så krångligt, men får väl försöka.... Har installerat Home nu o har 2 operativsystem, så jag kommer åtminstone in på datorn.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Vi har råkat ut för precis samma sak på en av våra datorer.

Vi upptäckte virus och installerade en gratisversion av Panda. Det verkade fungera bra, den tog bort några virus och allt var frid och fröjd men idag så loggas man ut direkt när man försöker logga in!

Vi har Ad-Aware installerat men använde det inte igår men ska testa det som föreslås här i ett av svaren!

Fick du ordning på det till slut???

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-18 17:19:59 av Carpe Diem]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...