Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel med Bostream iStream - Anslutning går ner då och då...


Olle Eriksson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem med "min" (familjens) internetuppkoppling, den går ner ibland, och vägrar överföra data i båda riktningarna, dock är det lätt åtgärdat (ett litet tag) genom att man "rycker" nätverkskabel mellan modem och burk (Modem: Thomson Alcatel SpeedTouch 510, Dator: Compfuck Presario 8510EA). Jag har frågat Bostream's support, där fick jag ingen "hjälpande" hjälp, har frågat på andra sidor och forum, fick ingen hjälp där heller... Det verkar inte vara något fel på varken modem eller nätverkskort, eftersom Windows tror att jag är ansluten, och modemet säger att allt är OK. Jag tror däremot att det kan ha med datorn, eller Bostream att göra. Detta problem är VÄLDIGT irriterande i längden, och man blir halvt vansinnig på datorn... Jag skulle bli väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

 

/Olle

 

Life: A sexually transmittable disease always leading to death.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du en brandvägg typ mjukvarudito, så se till att din ISP:s DHCP-server släpps igenom.

 

Jag har haft liknande problem, och det löstes genom att släppa igenom Comhems DHCP-server.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
What is DHCP?

 

DHCP stands for "Dynamic Host Configuration Protocol".

 

What is DHCP's purpose?

 

DHCP's purpose is to enable individual computers on an IP network to extract their configurations from a server (the 'DHCP server') or servers, in particular, servers that have no exact information about the individual computers until they request the information. The overall purpose of this is to reduce the work necessary to administer a large IP network. The most significant piece of information distributed in this manner is the IP address.

 

Källa:

http://www.dhcp-handbook.com/dhcp_faq.html#widxx

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...