Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 2 via SUSADMIN, hur???


Thomas Höögh

Rekommendera Poster

Thomas Höögh

Tja

 

Tänkte höra om ni hade någon ide om detta. Den engelska versionen av SP2 till Win XP har laddats hem till min SUSADMIN-server. Så där är det inga problem. Den svenska versionen började laddas hem igår kväll, men avbröts av någon anledning. Hur mycket jag än synkroniserar servern får jag inte hem SP2 på svenska till XP. Alla andra svenska patchar får jag hem.

 

Dessutom drog installationsprogrammet för SP2 igång idag när jag testade att få hem uppdateringarna. Det hela slutade med att efter filerna var uppackade (på min egen dator) fick jag upp en inforuta där olika växlar förklarades till installationen.

 

Men någon installation av SP2 började aldrig och det finns heller inte under de valbara paketen på susadmin-sidan.

 

Vart har mitt SP2 tagit vägen? Fattar ingenting.

 

Någon som haft liknande problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har inte haft problem med att ladda ner SP2 till sus servern. men där emot så på lienterna så har jag samma problem som du. Filer packas upp och efter det visas baar en inforuta med växlar.

 

Sen får man manuelt dra igång installationen!!!

 

 

Har du hittat någon läösning på detta??

 

jag hittade dom upp packade filerna under c:\program\windows update\wuaudnld.tmp\cabs[inlägget ändrat 2004-09-17 09:58:42 av Wippika]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Höögh

Tyvärr har jag inte kommit på någon lösning på probelemet än. Har försökt att distribuera det som MSI-paket via AD, men det vet jag inte hur man gör, så det har jag inte lyckats med heller.

 

Med manuell installation, menar du då att du dubbelklickar på filen för varje klientdator då eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Höögh

Idag löstes problemet av sig självt. En uppdaterad version av SP2 fanns på min SUS-server idag och när den distribuerades ut till klienterna så fungerade äntligen installationen av SP2. Det måste alltså varit något fel på den förra filen. För med uppdateringen nedladdad var det inga problem alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...