Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idiotisk "finess"


Kraantz

Rekommendera Poster

Vad är det för en j-a %¤&¤#& som kommit på att ett e-mail skall skickas för varje svar på ett inlägg i e-forum?

 

Hur stoppar jag eländet?

 

(Jag vet att man kan gå in i Jag bevakar och radera bevakningarna, men det går väl ändå att stänga av fanskapet totalt??)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skickas ett mail på alla trådar du bevakar. Gå in på menyn "jag bevakar" till vänster och stäng av det du inte längre vill bevaka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att kryssa bort det om man inte vill. Kryssrutan finns under inmatningsrutan då man svarar på inlägg.

 

Tror att det blev default-på då många ville det. I Eforums barndom var det default-av och det störde många...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
MrB skrev:

Men saken är ju den att trådar man gör inlägg i läggs upp för bevakning automatiskt. Fruktansvärt irriterande. Ta bort den funktionen!

 

Konstigt, för att jag har inte fått ett enda bevakningsmail från trådar som jag skapat eller gjort inlägg i.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, för att jag har inte fått ett enda bevakningsmail från trådar som jag skapat eller gjort inlägg i.

 

Din mail kanske inte funkar? Jag får en massa mail hela tiden, och det är ju så jag vill att det ska vara. Vet att det var problem för ett tag sedan med mailsändningen från IDG, så kolla att det verkligen står rätt mailadress i din profil.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är default-på, men eForum kommer ihåg din inställning. Så om du en gång kryssar bort rutan, så kommer den bli default-av i fortsättningen :)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Din mail kanske inte funkar? Jag får en massa mail hela tiden, och det är ju så jag vill att det ska vara. Vet att det var problem för ett tag sedan med mailsändningen från IDG, så kolla att det verkligen står rätt mailadress i din profil.

 

 

Kollade precis, och min e-postadress stämmer.

 

EDIT: Visst finns där trådar/inlägg jag har under bevakning utan att lagt dit dessa själv under Jag bevakar, men det verkar uteslutande vara forum jag har i Mina favoriter. Inte ett enda mail har droppat in från någon bevakad tråd.

 

Ni som störs över detta har ni samlat forum i Mina favoriter?

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

[inlägget ändrat 2004-09-12 19:00:32 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del tycker jag att det är bra med epost bevakningen så jag vet när det kommer svar på inlägg jag gjort, annars måste jag ju själv gå in och kolla hele tiden.

Nu kan jag hålla på med annat och bara gå in när jag vet att någon svarat på dom trådar jag bevakar, är det någon tråd som inte intresserar mig längre kan jag välja bort dom fån bevakningslistan.

 

Ibland så kan ju svaren komma flera dagar efter det att man gjort ett inlägg och man kanske slutat att bevaka tråden "manuellt" och då missar du ju ev. svar på dina frågor eller följdfrågor ifrån den du velat svara.

 

Gå in i ditt mailprogram och välj att spärra meddelanden ifrån eforum@idg.se så slipper du ju att ta del av bevakningen, och vi som fortfarande vill ha funktionen kan få ha kvar den.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att kryssa bort det om man inte vill. Kryssrutan finns under inmatningsrutan då man svarar på inlägg.
Ok, bra. Jag har missat den kryss rutan. Jag har letat i inställnings menyn efter ett alternativ att koppla bort eländet...:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det borde finnas en inställning där också!

 

Vet inte om Erik (han som är admin för Eforum) läser detta, men skicka ett mail till honom, så kanske finessen kommer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte heller några bevakningsmail även om adressen stämmer. Jag vill inte ha de heller :-)

 

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

-------------------------------------------------------

 

[inlägget ändrat 2004-09-12 19:21:10 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja titta det finns ju en kryssruta där man skriver inlägget! Den har jag missat/ignorerat. Måste vara sorteringsfunktionen i hjärnan som varit för effektiv, när man idag exponeras för tusentals reklammeddelanden och liknande upplysningar varje dag. Bra om det är så som sagts att det komms ihåg om rutan är ikryssad eller ej. Konstigt att man kan missa något så tydligt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till Diskutera Eforum.

 

Tycker nog att du kunde anlagt en trevligare ton i ditt inlägg... Tex "Kan man stänga av bevakningsmailen permanent?" Ingen vinner på den attityd du uppvisar i ditt inledande inlägg.

 

[sH] - moderator för Avreagera dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man "avreagerar sig" (vilket man gör i "Avreagera dig") måste det väl ändå vara tillåtet att, ja, avreagera sig och inte spara på krutet liksom?

 

Att avreagera sig med en trevlig ton låter lite som en motsägelse ;)

 

"Äsch Sture vad du är tarvlig" för de som kommer ihåg "Varning fär barn" :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH sa:

Tycker nog att du kunde anlagt en trevligare ton i ditt inlägg...

LizardKng sa:

Men om man "avreagerar sig" (vilket man gör i "Avreagera dig") måste det väl ändå vara tillåtet att, ja, avreagera sig och inte spara på krutet liksom?

 

Jag håller med båda faktiskt. Avreagera sig ska man kunna göra, men nog kan man ju först i lämpligt forum försöka ta reda på om en lösning finns. Om det inte gör det kanske man kan reta upp sig och känna behov av att avreagera sig. Fast tröskelnivåer varierar ju från person till person förstås.

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...