Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Backup, gör alla det, regelbundet?

Sven Palm

Recommended Posts

Sen jag hade min hårddiskkrasch så har jag lärt mig vikten av att ta backup regelbundet.

Något som kan vara omständigt om man har många förändringar på olika ställen i sin maskin.

Ett program dök upp i "rättan tid" och som var nytt för mig och det heter Synchronize (det var MacPressen som tipsade om det) och det var ett himla käckt program, den demo som jag tog hem kunde inte hantera mer än 10Mb men det räckte för mej att se hur användbart det är. Så jag skickade iväg avgiften vad det kostade ($ 39.95] och de var det värt och har nu ett toppenprogram, och en bra användarhandbok kom från "over there".

Bara att stoppa in Zipskivan så jämför programmet alla förändringar i de mappar jag bett den kolla och så sköter den uppdateringen på skivan.

Ni finner programmet på www.qdea.com

Så nu gör jag backup, varje dag, snabbt som tusan.

Sussi Gustis

Nja backuper... det är man väl dålig på. Jag lägger mest gamla jobb på cd-skivor. Egentligen borde man ha en backup av aktuella jobb. Och även en av typ systemmapp (fungerande ) och programmapp.

/Carry

Jag brukar göra backup varje dag på en ORB-skiva, eftersom jag varit med om otäcka förluster av data (som väl var utskrivet men ändå). Det värsta jag varit med om var när strömmen bröts och c:a fem timmars intensivt skrivande var som bortblåst. Det näst värsta var när ORB:en inte ville monteras korrekt. Trots upprepade försök fick jag inse att en hel data var borta. Jag hade dock tur som hade allt på disketter som jag la in på 8500:an och kopierade över nätverket till G4:an.

Arto Pääkkönen

jag tar backup bara på dom viktigaste dokumenten + hemsidan på en zip 100. annat behövs inte hemma eftersom man kan installera om systemet utan att förlora en massa pengar (eftersom tid på jobbet är just pengar).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...