Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med D-Link DI-624+


JAyEll

Rekommendera Poster

Har precis försökt ersätta min fungerande DI-804 router mot en DI-624+ för att åstadkomma ett trådlöst nätverk. Trodde jag kunde bara byta dessa rakt av och använda wizarden för att konfigurera men icke. Jag har Glocalnet ADSL och de hänvisar förstås till D-Link. Har provat med kabel till att börja med innan jag ger mig på att installera ett DWL-G520+ i den andra burken. Är det någon här som lyckats få det att funka och som kan hjälpa mig?

 

Mvh Jann

 

[inlägget ändrat 2004-09-12 00:39:02 av JAyEll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-link släpper tyvärr ut produkter med inbyggda fel så gå till support, sök och uppdateringar innan du börjar rota för mycket. Jag har själv dsl 604+ och får ofta ryckar ur nätsladden för att få den fungera efter hängning. Detta är inget garantifel utan alla som köpt den har samma problem. Väntat länge på en firmvareupdatering som skulle kunna lös problemet.

 

Har du möjlighet skulle jag gå tillbaka till affären och byta ut den mot annat märke. Tro inte på försäljaren om han säger att det aldrig är problem med d-link. Då kan du ge dig ut och söka på forum så får du se.

Vilken bestämmer över mitt liv, jag eller datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Men vad ska man välja? En simpel accesspåoint kanske hade varit det bästa?

 

Blev en DWL-200AP+ så jag behöll routern istället.

[inlägget ändrat 2004-09-12 23:20:03 av JAyEll]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...