Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exchange och Win2003


jazzze

Rekommendera Poster

Ska nu installera en STOR installation av Exchange (rättare sagt 2003 SBE). Och undrar om man kan få inställningarna i Outlook autmatiserade.

 

Det jag skulle vilja är att inställningarna i Outlook ställs in rätt beroende på vilken användare som loggas in. Går detta?

 

/// Jazze

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Importera Outlooks .adm-filer till en Group Policy och titta vad du kan göra därifrån. Räcker inte de inställningarna så kan du köra ut en ny installation av Outlook till klienterna och där skicka med en konfiguration som du har gjort i förväg med Custom Installation Wizard. CIW är en del av Office Resource Kit och kan tas hem för din officeversion från Microsofts hemsida.

 

Jag ska göra något liknande längre fram i höst så jag har inte tittat på det i mer detalj än.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har importerat outlooks .adm filer men hittat inget om inställningar för användarnamn och server.

 

Vad hittar jag det. Vill att alla inställningar ska tryckas ut.

Har installerat outlook manuellt på vissa datorer. Men jag vill ju inte logga in på varje konto och göra inställningarna...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har du gjort detta hos dig?

 

Kan du berätta lite hur det gick.

Jag har inte fått det att funka....

 

Se inlägget nedan....

 

 

// Jazze

 

[inlägget ändrat 2005-01-08 16:06:57 av jazzze]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort detta hos dig?

 

Kan du berätta lite hur det gick.

Jag har inte fått det att funka....

 

Se inlägget nedan....

 

 

// Jazze

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag kan förstå så måste du installera om Outlook på klienterna och skicka med en mst-fil skapad i CIW.

 

Kopiera inte över outlook-skivan rakt av till servern utan kör msiexec /a <sökväg till msi-filen på skivan>. Då får du upp en mini-setup där du kan ange produktnyckeln en gång för alla.

 

Sedan laddar du ner och installerar Office Resource Kit och kör Custom Installation Wizard därifrån. Peka på msi-filen på servern i början av guiden. Sedan får du ange de installationsalternativ du vill köra med och i slutet kommer det nåt med "profil". Ta modify om användarna ska ha kvar några gamla outlookinställningar eller new om det är helt "fresh". Sedan ska du komma till en sida där du kan bocka för "Connect to Exchange server" och ange servernamnet.

 

Sedan får du skjutsa ut programmet mha group policy och lägga med mst-filen som "transform".

 

Lycka till!

 

ps. Det finns även ett program som heter Custom Maintenance Wizard som ändrar i en befintlig installation, men den har jag inte provat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...