Gunnar Slott Posted April 27, 2000 Share Posted April 27, 2000 Kan man med asp hämta en (html)fil från en annan server än den som scriptet körs på? I så fall hur??? TIA //Gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Gladh Posted April 28, 2000 Share Posted April 28, 2000 Har du tillgång till filen, eller skall du "tjuv" köra en annan sida, lite olika tekniker.... - Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Slott Posted April 28, 2000 Author Share Posted April 28, 2000 Jag tänkte hämta en fil från en server som jag inte har login på (om det var det du menade). //Gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Gladh Posted May 1, 2000 Share Posted May 1, 2000 I win2000 finns det en funktion som heter. server.execute("FILNES_NAMN_OCH_ADRESS") då kommer den sidan som du kallar på att köras på den sidan som du skriver kommandot på. Och sedan så återgår kontrollen till din sida, typ så här: Min Sida Min Sida <% Server.execute("") %> NÅgons annans sida Min sida Min sida - Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Nilsson Posted May 1, 2000 Share Posted May 1, 2000 Jag kan inte få det att fungera... jag skriver: <HTML> <BODY> hej <br><br> <%=server.execute("http://www.tvspel.nu/_ssi/meny.txt")%> <br><br> hejdå </BODY> </HTML> men det fungerar inte. sidan ligger på en helt annan domän/server. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Gladh Posted May 2, 2000 Share Posted May 2, 2000 Fel av mig!!! hade inte läst på riktigt, har bara kört funktionen på egen server, märkte nu att man inte kan använda hela URl:er. Alltså kan du inte köra en annan sida med den funktionen. Det enklaste sättet är att lägga den sida du vill köra i en egen frame och sen länka den framen till den sidan du vill köra, medans de andra framesen innhåller dina egna sidor. - magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Hallin Posted May 2, 2000 Share Posted May 2, 2000 tänk bara att på att länka in sidor från andra utan tillåtelse är olagligt .. sen om du även får det att se ut som din sida .. ojoj.. akta dig .. bara ett tips .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.