Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olika allternativ


goat63

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har bredbandsanslutning via UPC. nu och jag har verkligen tröttnat på allt som har någonting med UPC att göra. Dålig fart (inte ens 1 Mbit/s 349 kr/ mån), ofta driftstörningar och dyrt för det lilla man får. Fick reklam häromdagen från Bredbandsbolaget. 10 Mbit/s 399 kr/ mån eller 24 Mbit/s 449 kr/ mån. Detta via telejacket, är det nått att ha? Får man vad de lovar, är det någon som vet? Är det ett bra alternativ? Själv så är jag inte insatt i de olika alternativen alls. Vad är ADSL, ISDN o.s.v?

 

/Goat63

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel ska UPC/Chello dra igång en 8 Mbits-tjänst i höst. Innan du byter leverantör kanske det kan vara värt att se om dom kommer med något bra uppgraderingserbjudande. Angående BBB så verkar det vara lite blandade bud. Själv har jag inga större problem med min 10/1-uppkoppling, men läser man igenom BBB:s användarforum finns det en hel del kunder som råkar ut för dålig fart, nedkoppling etc.

 

Vad du kan förvänta dig är lite beroende på hur långt du bor från telestationen. Jag bor ca 2500 meter från min, och brukar hamna runt 7 Mbit i nedladdning. Nu är det ju praxis bland leverantörerna att egentligen inte lova någonting. De garderar sig med att säga "upp till X Mbit/s", vilket man bör vara medveten om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

 

Jag sitter också på UPC/Chello och har svurit ett och annat under de

ca 3 år jag haft med dom att göra.

MEN... det har inte alltid varit så besvärligt bara för att det har gått

lite långsamt eller för att man inte har kunnat vara ute på nätet.

Klart att man ifrågasätter och undrar varför man så ofta råkar på att

dras med deras "förbättringar" och som enligt deras meddelanden ska

ske områdesvis. Jo pyttsan...alla med UPC abonnemang drabbas!

 

Jag hade tidigt i våras lockats med utav BBB:s erbjudande och ångrade

mig efter ett par veckor. Det skulle inte gå snabbare med installationen

visade det sig...trots att man bor i 08-stan. :(

 

Jag ser fram mot att få ett litet snabbare bredband med UPC samt antivirusskydd som de ska erbjuda oss om någon månad eller så.

 

Olika individer har olika behov...

 

Så det är bara att kolla upp vad andra bolag har att erbjuda innan du

bestämmer dig för att byta leverantör.

 

M v h

A_ym

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...