Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ej mitt trådlösa nätverk att fungera...


awb

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett trådlöst nätverk hemma, uppbyggt med 3Com produkter. Jag har en dator i mitt arbetsrum som är den som går ut på internet. På denna dator bytte jag för ett tag sedan till Windows XP Pro från Windows 2000.

 

När jag bytte till XP på min laptop, tappade jag kontakten med det trådlösa nätet, och fick övergå till kabelanslutning. När jag nu bytte från Telia till Glocalnet uppstod multiproblemen, ingen av de trådlösa datorerna kommer åt internet eller varandra. Det mesta förvirrande är att jag har full kontakt i min laptop med det trådlösa nätet, men vare sig Internet Explorer eller Outlook lyckas komma ut och jag kan inte heller komma ut via kabel från min laptop. Som vanligt fungerar inte någon helpdesk eller service, och här sitter jag med ett ickefungerande nätverk, kommer inte ut själv, och barnen kan inte köra LAN.

 

Finns det någon/några som har några idéer om vad det kan bero på, och kan ge mig lite tips som jag kan prova.

 

Sedan jag bytte till Glocalnet kommer jag alltså inte ut via min Gateway överhuvudtaget, utan måste gå förbi den för att ha någon kontakt.

 

Hälsningar AWB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hejsan!

 

Prova att köra guiden "Konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk" på datorn med WinXp. Sen när du har kört den guiden så skapar du en diskett som du använder på dom andra datorerna. Hoppas det löser ditt problem.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...