Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Filerna försvann när jag flyttade dem till USB-minne


Carlito2

Rekommendera Poster

Jag flyttade tre filer från skrivbordet till USB-minnet för att föra över de till en annan dator.

När kopieringen var klar tog jag ur USB-minnet och satte det i den andra datorn. Utan att avaktivera det, precis som vanligt.

MEN, den här gången försvann filerna, vilket aldrig hänt förut.

Vad kan jag göra? Måste få tillbaka filerna annars blir det samtal med chefen i eftermiddag. :thumbsdown:

 

Nån måste veta? Det kryllar ju av snillen här!

 

 

Mvh

Carl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 years later...

Jag hoppas att du inte förlorade jobbet om du fortfarande finns kvar i detta forum. Det troligaste är att internminnet tog slut. Spelar ingen roll hur mycket minne man har. Man lyckas alltid få det att ta slut. :-( Det hände faktiskt inte så  ofta i de äldre datorerna när jag  kopierade filer... De som jag hade i början av 1992. Jag har en dator från 2004 och en från 1999. USB-minnen kan bara tas ut på ett säkert sätt genom att göra säker borttagning av maskinvara eller masslagringsenhet. Ett annat sätt är också att stänga av datorn med strömbrytaren om man inte kommer på nåt bättre sätt och ta ut usb-minnet på detta vis. Filerna förstörs inte. Om man bara kan använda tangentbordet kan man välja med piltangenterna och starta om datorn när rutan avsluta windows kommer upp. Ruitan avsluta windows får man fram genom att välja Alt-F4 efter att man har stängt några fönster. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...