Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med blåtandadapter efter installation av WinXP SP2


Ola Ekelund

Rekommendera Poster

Jag har sedan en tid tillbaka använt mig mycket av kalendern i Microsoft Outlook och kalendern i min mobiltelefon. Fram till i lördags funkade det riktigt bra. Jag kunde lägga in schemat i Outlook, och sedan synkronisera kalenderna och kontakterna med telefonen för att alltid hålla den uppdaterad. Riktigt smidigt.

 

I lördags formaterade jag disken och installerade Windows XP med ServicePack 2. Nu när jag ska installera min blåtandadapter lägger Windows in sina egna drivrutiner utan att ge mig minsta chans att lägga in de drivrutinerna tillverkaren av blåtandadaptern skickade med. Det är de senare drivrutinerna jag använt tidigare, och det är dom som funkar bra. De som Windows lägger in kan man i princip bara skicka enstaka filer med, och det är inte riktigt det jag är ute efter.

 

Jag kan fortfarande starta det program jag tidigare använt för att synkronisera Outlook med mobiltelefonen, men den säger att den inte hittar blåtandadaptern. I enhetshanteraren ser allt bra ut, så detta felmeddelande misstänker jag har med att göra att Windows egna blåtandprogram är igång och stör.

 

Det jag funderar på är om någon här vet nån separat mjukvara som kan ge mig tillbaka möjligheten att synkronisera datorns kalender och kontakter med telefonens?

Jag har testat alla möjliga grejor för att få Windows att inte installera sina egna grejor, men det verkar helt omöjligt.

 

Blåtandadaptern är av märket Belkin, telefonen är en Z600.

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...