Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NAV - Autoprotect har slagits av !


mrcreosote

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Jag har Norton Anti virus 2003. Nu såg jag till min fasa att autoprotect var avslaget och hur jag än försöker kan jag inte sätta på det igen!

 

Det känns som om något elakt virus stängt av autoprotect för att kunna angripa!

 

Vad göra?

 

Jag har f.ö. Zone Alarm och AdAware. m.m.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du win xp ?

I så fall har du lagt på servicepack2 ? Det kan vara problemet...

 

 

Annars har jag haft det problemet med win2000/NAV 2003 att om man har för många program som startas(autostartas) så får i bland NAV ful-spel.... kolla vilka program som starta och tänk efter om dom verkligen behöver startas ..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många virus och annat otyg slår av alla antivirusprogram som de kan hitta. Se till exempel följande tråd/inlägg om vad som är lämpligt att göra:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=523361#523411

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du win xp ?

I så fall har du lagt på servicepack2 ? Det kan vara problemet...

Jepp - har XP.

 

Jag kör windows update ofta, men har inte sett något om SP 2 än ?

Har du fått den? Har den kommit? Jag har svenska XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP2 har inte kommit till Windows Update än, det är sagt den 14:e. Men SP2 finns att ladda hem i nätverksversion, dvs för dem som ska köra ut den på flera datorer, men funkar i och för sig även för enstaka datorer men mer jobb än via Windows Update. Definitivt olämpligt att installera den på en dator med problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte olämpligt att installera den. Den enda skillande är att du får hem allt, istället för de delar som är aktuella för din konfiguration som du får på Windows Update

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att jag uttryckte mig dåligt.

Det jag menade var att det är olämpligt att installera SP2 på en dator som kanske har virus, spyware eller annat otyg, eftersom det har kommit varningar för att det orsakar problem med uppdateringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att det är olämpligt att installera SP2 på en dator som kanske har virus, spyware eller annat otyg, eftersom det har kommit varningar för att det orsakar problem med uppdateringen.

 

Jo, men den saken förändras inte av att den finns tillgänglig på windows update. Det gäller ju generellt, jag har t.o.m för mig att de rekommenderade en AdAware-skanning på MS nedladdningssida.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...