Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa PDF-fil


Harriboy

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska göra en Pdf av ett word-dokument, men jag får det inte att fungera.

Har Adobe Acrobat Professional 6.0

Det är första gången jag är i kontakt med programet! Men så svårt ska det väl inte vara!

 

Jag klickar på Skapa PDF, öppnar wordfilen, men efter en stund så kommer följande felruta upp:

 

Fel när taggar skapades......

 

Provade med ett annat dokument, och då jobbade programmet en stund men sen hände ingenting......ingen felruta och timglaset blev en pil som det brukar bli när den väntar på nytt kommando! Och ingen fil har skapats!

 

Är det en inställning eller får jag gå en kurs?

 

Provade även att göra det från Word, men det blir samma resultat!

 

Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att låta Acrobat kolla så att installationen är korrekt - så det inte har blivit något fel i registret eller liknande.

Starta Acrobat, gå till menyn Hjälp och välj "Kontrollera och reparera" (eller vad det kan heta - i min engelska version heter det "Detect and Repair" och ligger längst ner i den menyn.

 

Se också till att ha installerat uppdateringarna till 6.0.1 och 6.0.2 - särskilt 6.0.1 fixar problem mellan Acrobat och Office 2003.

6.0.1 hittar du på http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2366

6.0.2 hittar du på http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2587

 

Du måste först uppdatera till 6.0.1 innan du kan uppdatera till 6.0.2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om installationen har funkat så borde du ha fått två nya skrivare installerade, PDFWriter och Distiller. Jag brukar helt enkelt göra en utskrift till Distiller, prova det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...