Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerar 3G?


Gäst

Rekommendera Poster

Fungerar 3G och videosamtal. Det är skit när det gäller operatören 3 säger en del... varför man nu ska se den man pratar med, telefonerandet tappar liksom sin identitet och delvisa anonymitet tycker jag men jag är väl mossig?

 

Om 3 inte har täckning, vilket nät kopplas man då till för ett vanligt GSM-samtal? För så fungerar det väl?

 

Om Telia inte har täckning så kopplas man över till Telias GSM nät kan jag tänka mig men med 3 som inte haft ett vanligt GSM-nät innan så...

 

Det är bättre att vänta tills telefonerna inte blir så varma och batteritiden blir bättre innan man hoppar på 3G-tåget.

 

Säger en 40-åring som aldrig telefonerar... :)

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bosse!

Och, ja, du är mossig! 3G må ha allt övrigt att önska men jag tycker det är underbart kul att kunna videoprata. Det är verkligen skitkul att se den jag talar till, och det gratis! Har en pojkvän som t.o.m. kan vara med när jag lagar mat. Vi kan umgås fast vi inte är i närheten av varandra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 roamar i Vodafones nät

Tyvärr är det lite av en sanning med modifikation. Tre roamar bara i Vodafones nät där Tre själva inte anser att dom har täckning.

 

I storstadsområden, där Tre säger sig ha täckning, finns tydligen ingen roaming.

 

Jag har t.ex. ingen Tre-täckning hemma, men eftersom jag bor i ett område nära Stockholm där Tre ska ha täckning (men uppenbarligen inte har det) så fungerar inte roamingen och jag står där helt utan täckning (eller rättare sagt stod - jag lyckades häva abbonemanget).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har så mycket med telefonerna i sig att göra utan mer var man bor och vad man använder för operatör.

 

Efter mitt första 3G-försök lät jag det vila ett par månader innan Vodafone kom igång med sitt 3G-nät.

 

Har själv en e616 och en Z1010 nu och kör båda på Vodafones 3G-nät och där är det inga som helst problem - andra som kör 3G via Vodafone har däremot haft problem, så det gäller nog att ha lite tur.

 

För många som har Tre så har det säkert fungerat klockrent. För mig gjorde det som sagt inte det. Jag hade dock blivit överlycklig om det hade fungerat eftersom det hade minskat mina mobilkostnader ganska radikalt. Förhoppningsvis hade det varit bättre om jag väntat ett halvår och väntat på att Tre skulle spika upp masterna runt omkring.

 

Som det ser ut idag skulle jag, med den erfarenhet jag har i bagaget, skulle jag välja en 3G-operatör som har sitt egna 2G-nät. Men smaken är som alla känner till delad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen skitkul att se den jag talar till, och det gratis! Har en pojkvän som t.o.m. kan vara med när jag lagar mat. Vi kan umgås fast vi inte är i närheten av varandra!

 

Va kul det låter! Och gratis kommer det väl alltid att vara? Hmhm...

 

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I live on the highway - near the Puppet Motel.

I log in every day - I know the neighborhood well........

They're havin' virtual sex - they're eatin' virtual food.

No wonder these Puppets are in a lousy mood...."

/Laurie Anderson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanningen är ju att telefonen är urusel. Den tar dåliga bilder och har urusla batterier. Jag har en nec e616 (var det enda som fanns inne då) och den är så klumpig att man inte kan ha den med sig. Sen är det till och från omöjligt att skicka MMS. Och hur kul är det egentligen att behöva kamma sig innan man svarar i telefon ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur kul är det egentligen att behöva kamma sig innan man svarar i telefon ;)

 

Nä just det! Inte kammning i mitt fall men jag kan ju ha problem med att få bort en sur min kanske... :)

 

Nä jag är för gammal, det är väl det. Eller snål, eller att jag har en fungerande 2G-telefon i Vodafones nät. Eller bara vill jävlas med de som säger att "jag har gratis videosamtal" men inte nämner att det bara är när operatörernas finfina reklam om video verkligen fungerar och så länge "gratiserbjudandet" gäller. Mindre kul blir det nog när det kostar avsevärt mer per minut än med ett vanligt samtal.

 

Men bara alla är glada och lyckliga så får alla göra vad det vill. Metrologerna kan man inte lita på, i fredags sa det att regnet skulle komma i massor efter lördag-söndag men här i Skåne är det 20 grader i skuggan även idag liksom det var igår. Skönt att det har fel när det är åt rätt håll.

 

Ville jag något mer? Nä jag tror inte det. :)

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu", chrille_p är så färsk så det rycker om bildgalleriet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videotelefoni är nog bara en hype just nu (om det än har börjat). I sinom tid tröttnar väl alla på att springa med en telefon utsträckt framför när man pratar med någon.

 

Det skulle t.ex. bli väldigt trångt på shoppingstråken på lördagarna om alla som idag pratar i sin mobil skulle kräva ytterligare en halvmeters yta och alla skulle gå och slå varandra i ryggen. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...