Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP 2 på svenska ut nu


Avicii

Rekommendera Poster

"Den hämtningsbara filen som du begärde är inte tillgänglig. Om det här meddelandet visas även i fortsättningen när du försöker hämta den här filen kan gå till avsnittet "Söka efter komponent" på startsidan för Download Center."

 

Annan länk kanske?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annan länk kanske?

Fungerar alldeles utmärkt med den länken hos mig. Nerladdning pågår för fullt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Den är ju för IT-administratörer och utvecklare.

Finns det inte en för "vanliga" Svensson?

 

Fast då får man kanske vänta tills SP2:an hamnar på WinUpdate?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Den är ju för IT-administratörer och utvecklare.

Finns det inte en för "vanliga" Svensson?

Är det nu inte samma sak som laddas ner ändå??

Jag kan väl ta ner den likväl jag också - eller??

 

/Mauritz

 

[inlägget ändrat 2004-09-06 19:40:52 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
PBL skrev:

Det är denna du vill ha, detta är kompletta paketet som du också kan använda om du ska göra en slipstreamad cdrom.

 

Oki!

 

Mauritz skrev:

Är det nu inte samma sak som laddas ner ändå??

Jag kan väl ta ner den likväl jag också - eller??

 

Det kan du säkert ladda ned ändå, men det står att om du bara ska använda den för en dator så ska du vänta tills den kommer ut på WinUpdate.

 

Jag vill ju ha den löst, så att jag tror att jag tankar ned den som Maratonmannen länkar till ändå. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå, jag vet inte varför MS skriver sådant där på sajten, antingen handlar det om att de vill styra folk till att koppla på automatiska uppdateringar eller för att rädda lite bandbredd på sina servrar.

 

Windows update versionen scannar datorn och laddar bara ned det som behövs, det brukar landa på runt 70-80M medans denna är på över 250M.

 

Jag rekommenderar alla att ladda ned denna och göra en slipstreamad cdrom, MS själva tänker ju inte skicka ut nya cd med sp2 förinstallerat tydligen utan det är helt ok att folk får blaster varje gång de glömmer att koppla ur nätverkssladden under installation tydligen.

 

Ladda ned, sök på slipstream här på forument eller använd programmet Nlite och skapa er egen bootbara slipstreamade cd så slipper ni problem i framtiden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar alla att ladda ned denna och göra en slipstreamad cdrom...

Har börjat med slipstream tillverkningen.

En undran. Ska jag jag vänta tills "Deployment tools" finns för SP2 eller är det ingen som helst anledning för det för en slipstream på en enda maskin?

 

Installationsdisketter för den som är i behov av finns nu också för SP2. Samtliga varianter för svenskt XP Pro och Home:

 

http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=4C937A02-BAE0-4317-A1A9-0C56CD979D05&freetext=installationsdisketter&DisplayLang=sv

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Härligt! Nu är 258.08MB i en nätt mapp på skrivbordet! :-)

Nedladdningen stannade några gånger på vägen, men när jag tog den med GetRight så kom den nätt och fint med drygt 800kb/sek.

 

Nu skall jag bara Ghosta systemet en sista gång innan jag kör in alltihopa!

 

HÄRLIGA TIDER!!

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda andra verktyg, Nlite låter dig göra rätt mycket ändringar men jag kan inte rekommendera de delarna som låter en ta bort saker eller stänga av file protection.

 

http://nuhi.msfn.org/

 

Jag har redan tillverkat en slipstreamad, inte med Nlite dock men ska göra det också, vill ha en REN instalaltions cd och en customized med drivrutiner och annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda andra verktyg...

Jag hämtade Deployment Tools för SP2 på svenska. Var bara att byta ut. Har lagt in drivers för SATA och data för att hoppa över några steg (bl.a. EULA) i installationsfasen.

 

Tack TackTech och GreenMachine!

http://www.tacktech.com/display.cfm?id=157&object=article.cfm

 

http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm

 

[inlägget ändrat 2004-09-06 21:06:46 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt ok att folk får blaster varje gång de glömmer att koppla ur nätverkssladden under installation tydligen

 

Men jag har tänkt på det där, dom flesta bredbandsabbonemangen för privatpersoner kräver att man loggar in på någon form av loginsida, och har man loggat ut sig när man påbörjar installationen så borde det inte vara någon fara då man inte har någon kontakt med internet när man inte är inloggad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Såja! Nu har jag svenska SP2 i systemet!

 

Onödigt att jag Ghostade och hade mej innan - SP2:an säkerhetskopierade ju själv hela systemet innan, frågade till och med var jag ville spara säkerhetskopian! Sedan gjorde den en återställningspunkt också. Detta gällde iaf denna 258 MB versionen som jag installerade.

 

Så bara man har dokument och bilder på egen partition eller annars säkerhetskopierade någonstans så är det lugnt.

 

Hela köret från första klick på den komprimerade filen till färdigt system tog 25 minuter.

 

Skärmen lekte diskoljus emellanåt - blinkade och hade sej, men den var lugnt - hörde till! Bara att vänta.

 

När jag sedan fick starta om så levde datorn loppan i fem minuter också, och just när jag trodde att den låst sej totalt så fortsatte den igen som om inget hänt!

 

Jag fick välja NEJ för Automatiska Uppdateringar. Sedan hittade den min brandvägg (ZA Pro), virusprogram (e Trust EZ) och alla andra program helt själv. Men jag fick återigen bocka av att jag inte ville ha övervakning av brandvägg, antivirus och uppdateringar. Det vill jag nämnligen sköta själv!

 

Jag startade om en gång till för att Pivot och allt skulle börja gälla, och nu är allt OK!

 

HÄRLIGT!!

 

Bara att tuta och köra, allihopa! :thumbsup:

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Jag körde Reg1Aid (register-rensningsprogram) före och efter: 44 ogiltiga registernycklar lämnade SP2 efter sej att städas bort.

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har tänkt på det där, dom flesta bredbandsabbonemangen för privatpersoner kräver att man loggar in på någon form av loginsida

 

Det är väl bara Telia som kör med sådant ofog ? Men det är väl rätt många användare förstås.

 

[inlägget ändrat 2004-09-07 00:00:46 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag testat Nlite vill jag dra tillbaka min rekommendation, första varningen var ju det där med att ta bort system file protection, sen ser jag nu att den lägger in sin egen oem text och bild i system egenskaper.

 

Skitprogram, använd INTE ! Följ Maratonmannens länkar istället eller sök på google så hittar ni massor av artiklar hur man gör:

 

http://www.google.se/search?hl=sv&ie=UTF-8&q=slipstream+bootable+cdrom&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om man kan göra en slipstreamcd för SP2 med en slipstremcd med SP1. Altså när det sist begav sig så slipstreamade vi så att vi hade en CD med SP1. Kan man använda den CDn som orginal nu? Eller måste man ha en helt ren XP skiva?

 

// Jazz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att tuta och köra vet jag inte.....

Jag hämtade och installerade det igår och när jag sedan startade om datorn så började XP laddas som vanligt men sedan blinkade det till 3 gånger i tangentborder och sedan startade den om igen och igen.....

Tur att man har ghost.

Det kommer nog dröga LÄNGE innan jag försöker installlera sp2 igen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan det är helt ok att folk får blaster varje gång de glömmer att koppla ur nätverkssladden under installation tydligen.

 

Självklart så har man ju en "bredbandsdelare" (dvs NAT-router, eller annat "skydd") kopplad mellan datorn och internet under installationen. På det sättet har man ju tillgång till nätet, men är inte direkt exponerad.

Någonting annat är ju bara dumt. Men viist skule man önska att MS levererade SP2-uppdaterade XP-skivor

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...