Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskettstation


Munkfors

Rekommendera Poster

Jag har tittat lite på nätet efter en Bärbar dator och funnit på den tekniska beskrivningen hos elgiganten att alla datorer jag sökt efter har i rutan för diskettenhet markerats med ett rött kryss. Ska detta tolkas så att möjligheten att använad disketter har valts bort på moderna datorer?

 

Finns det någon som vet?

 

Bengt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Moderna datorer idag har väl knappt någon diskettstation.

 

Bärbara kan man väl skaffa en extern. Om man nu vill ha en diskettstation.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga att det inte följer med någon diskettenhet, och ofta med just bärbara så finns det en cd/dvd spelare istället.

Men dessa fungerar med en diskettstation om man nu vill ha en sådan, ex finns det ofta att köpa som tillbehör med olika kopplingar, ex usb.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ett något sent inlägg, du har kanske redan handlat men ändå; CD/DVD är nog vad de flesta prioriterar idag. Att på detta lägga till en diskettstation gör att datorn blir både tyngre och större och inte längre så bärbar. Förmodligen blir priset dessutom snäppet högre. Du kan köpa en usb-floppy som jag har gjort för ca 300:-. Ännu bättre tycker jag är ett usb-minne. Billigare och rymmer mer än en diskett dessutom tar det ingen plats när man är ute o reser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...