Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det stora världssamfundets tomma ord...


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

..blir fler och meningslösare. Något år sedan hade vi den senaste stora sammanslutningen av världsledare som svor att "nu har vi lärt oss att inte blunda i förtid" som en svag ursäkt till att inget skedde inför, under och efter folkmorden i Rwanda. Grupper skulle tillsättas för att specifikt finna och bearbeta liknande problem i sin linda.

 

Samtidigt var alla ögon riktade mot Israel och Irak och Putin blev bekvämt en rumsren politiker som alla stödde. Vad alla glömde bort var att denna gamla KGB-man i tysthet kunde bygga ett eget terrorvälde som bara nu blir publikt pga desperata handlingar från de hans regering vägrar släppa taget om.

 

Jag är övertygad om att västvärlden i form av FN, EU och allmän slapphet, kommer döma ut det som händer i Ryssland nu som enbart akter av ondska och terrorism och inte heller där förstå vad som frambringar detta.

 

Vad var egentligen meningen med dessa konferenser dessa toppolitiker höll om och om igen. Är det bara små länder som är förbjudna att förtrycka sina invånare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit*

 

Fick ta bort inlägget för jag måste läsa på tydligen ;) Men i sak håller jag med.

[inlägget ändrat 2004-09-04 10:22:15 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...