Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype


mamoon

Rekommendera Poster

Hej

jag är en nybörjare linux användare, försökte installera Skype på min linux Read hat 8 det gick inte kan ni förklara ordentligt att hur skulle jag installera Skype på min Red hat 8.

Tack

 

/mamoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är en nybörjare linux användare, försökte installera Skype på min linux Read hat 8 det gick inte kan ni förklara ordentligt att hur skulle jag installera Skype på min Red hat 8.

 

Du får gärna förklara mer i detalj vad det är som gått fel. Skype finns ännu bara i beta för Linux vilket gör att det kan finnas fel i programmet.

 

http://www.skype.com/download_linux.html för mer info om hur du skall installera programmet.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svaret, först och fremst jag vet inte vad menas med ordet beta och sedan jag avändar Redhat 8, kanske det finns inte skype för redhat, men jag tog "dynamic binary tar.bz2, requires Qt 3.2" dubel klikade jag på inställations filen extraherades en katalog som hete Skype där fanns många filer sedan jag klikade på katalogen och olika filar att starta skype men det gick inte, till slut jag öpnade kommando promten och skren skype men den startades inte. och jag vet inte exakt att jag bara extraherade eller installerade programet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser