Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype


mamoon

Rekommendera Poster

Hej

jag är en nybörjare linux användare, försökte installera Skype på min linux Read hat 8 det gick inte kan ni förklara ordentligt att hur skulle jag installera Skype på min Red hat 8.

Tack

 

/mamoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är en nybörjare linux användare, försökte installera Skype på min linux Read hat 8 det gick inte kan ni förklara ordentligt att hur skulle jag installera Skype på min Red hat 8.

 

Du får gärna förklara mer i detalj vad det är som gått fel. Skype finns ännu bara i beta för Linux vilket gör att det kan finnas fel i programmet.

 

http://www.skype.com/download_linux.html för mer info om hur du skall installera programmet.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svaret, först och fremst jag vet inte vad menas med ordet beta och sedan jag avändar Redhat 8, kanske det finns inte skype för redhat, men jag tog "dynamic binary tar.bz2, requires Qt 3.2" dubel klikade jag på inställations filen extraherades en katalog som hete Skype där fanns många filer sedan jag klikade på katalogen och olika filar att starta skype men det gick inte, till slut jag öpnade kommando promten och skren skype men den startades inte. och jag vet inte exakt att jag bara extraherade eller installerade programet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svaret, först och fremst jag vet inte vad menas med ordet beta och sedan jag avändar Redhat 8, kanske det finns inte skype för redhat, men jag tog "dynamic binary tar.bz2, requires Qt 3.2" dubel klikade jag på inställations filen extraherades en katalog som hete Skype där fanns många filer sedan jag klikade på katalogen och olika filar att starta skype men det gick inte, till slut jag öpnade kommando promten och skren skype men den startades inte. och jag vet inte exakt att jag bara extraherade eller installerade programet.

 

Har du QT installerat är ju då frågan.

 

Installations-sidan rekommenderar en att ta den som är mest lik det man har och i ditt fall funderar jag på om det inte är så att "RPM Fedora Core 2" inte är ett bättre val...

 

Ordet Betas betydelse: http://www.susning.nu/Beta#2.1

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades med installetionen jag kan köra skype men när jag vill ringa upp någon jag för ett meddelande att : ett fel uppstod sarta om skype !

vet inte vad some pågår??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...