Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ISDN uppkoppling


Jörgen Holmquist

Rekommendera Poster

Jörgen Holmquist

En tidigare fungerande ISDN uppkoppling slutade att fungera för mig efter en installation av ett modem till. Mitt ISDN modem är installerat på com1 medan jag försökte installera ett 56k modem på com3. 56k modemet fungerade bra men min uppkoppling till internet via isdn vill inte mer. Den kommer så långt att användarnamn och lösenord ska bekräftas men ger därefter svaret att uppkoppling inte gick att skapas. Jag har tagit bort 56k modemet och kontrollerat inställningarna med internet leverantören men utan att lyckas lösa problemet. Någon som har en idé?

 

NT4 med SP5 och IE5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Tony Zetterström

Ni får nog be om ett nytt lösenord av eran ISP.

Har ni tillgång till ett annat konto så prova det det för att eliminera andra problem

isdn modemet kan jua ha gått sönder..

Dom flesta isp har gratis internetkoppling också via isdn..

 

/Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett externt modem skall sitta på Com1 eller Com2. Com1 & Com3 använder samma IRQ och kan alltså inte interagera, likaså mellan Com2 och Com4.

Om du inte har 2 Comportar så föreslår jag att du köper ett extrakort med en Comport till på. Det gör f ö inte något om kortet har 2 Com portar. Det är den klart billigaste lösningen. Om du redan har 2 Comportar och din Com2 är upptagen av annat så blir det problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...