Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tempkonto för inloggning

NoiseKiller

Recommended Posts

Hur sjutton ska jag göra för att få tillbaka rätt konto i min dator. Visst kan jag ringa datorsupporten men det är inte lika roligt. ;)

Vid ett tillfälle gick nätet oootroligt segt och för att logga in i datorn fick man rycka TP-kabeln och sedan synca när man väl varit inne.

Nu gick då någonting fel i den här avancerade manövern så jag fick ett temporärkonto. Under Documents and settings finns det nu dels min profil men även ett TEMP.XXXXX.XX - det är där mina filer verkar ligga för stunden.

Min förhoppning var att dessa skulle raderas och jag skulle komma tillbaka till gamla profilen så snart jag startat om med tillgång till nätet, men så väl var det inte.

Några tips om hur man kommer tillbaka till rätt mapp? Lite trist för skickar jag filer via IR till datorn hamnar de inte på skrivbordet, utan i min gamla profils mapp "Skrivbordet"... :thumbsdown:

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

Är det alla sökvägar som stökar? Har du kvar dina mailprofiler osv?

Under egenskaper för "Den här datorn", fliken "Avancerat", kan du hitta "Användarprofiler". Där kan du styra vilken mapp en viss profil ska använda - kan det vara det du är ute efter?

Tror dock att det är lite risky business att peka om så där hur som helst... :) Har dock gjort det vid tillägg av nya konton på W2000 (för att alla användare skulle få samma grundinställningar) och då funkade det kanon.

/M

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...