sam_e Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Jag har gjort ett formulär i Flash, där jag skickar informationen till en PHP-fil, som sedan skickar uppgifterna via mail-funktionen. Men när e-mailet kommer fram så fungerar inte ÅÄÖåäö. Dom visas fel. Här följer PHP-koden: <? $ToEmail = "samuel.eng@telia.com"; $ToSubject = "Beställning Från Hemsidan!"; $EmailBody = "Namn: $form_name\nGatuadress: $form_adress\nPostnummer & Ort: $form_pnummer\n\rE-Post: $form_epost \n\rÖvrigt: $form_other"; mail($ToName." <".$ToEmail.">",$ToSubject, $EmailBody, "From: TheNightKeys ".$FirstName." <".$Email.">"); ?> Hur löser jag detta? /Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus östlund Posted September 11, 2004 Share Posted September 11, 2004 Det beror på att Flash skickar iväg datan UTF-8-kodad. Det enkalste sättet att lösa det är att lägga följande kodrad på första framen i din FLA: System.useCodePage = true # ==============================extra=== # Nordens största F l a s h community # www.communen.com | poppa@communen.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.