ulrslo Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Hej! Jag har en accessdatabas som ligger på en server. Nu vill jag att flera skall kunna öppna den samtidigt. Men när en person öppnar den (öppnar den delat) så blir den ändå låst. Finns det fler inställningar man kan göra eller måste man har access installerat på servern för att delningen skall fungera? Tacksam för svar och tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lowtek Posted September 2, 2004 Share Posted September 2, 2004 Du kan antingen skapa flera olika användarkonton och välja att de ska öppna databasen delat. Annars så finns det någon inställning i options hur man ska öppna den. lowtek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulrslo Posted September 2, 2004 Author Share Posted September 2, 2004 De kör utan behörighet i Access, men på servern har alla rättigheter. I alternativ har jag redan angett öppna delad, men det hjälper inte. Fler tips efterlyses desperat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjbe Posted September 8, 2004 Share Posted September 8, 2004 Har du skapat användarkonton i Access? Om du gjort det så kommer det upp en ruta för att logga in i databasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulrslo Posted September 8, 2004 Author Share Posted September 8, 2004 Tack för ditt svar! Det löste sig förut idag, de hade missat att sätta behörighet på hela katalogen, bara på Accessfilen så därför låste den sig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.