Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB via telejacket, telia abonnemang?

Richard.M

Rekommendera Poster

Ringde precis BBB för att höra om man behöver ha kvar sitt tele abonnemang för att kunna surfa via teleuttaget.

Och det behövde man, fast om man samtidigt skaffade BBB:s IP telefoni behövde man inte ha kvar telias abonnemang.

Är det någon som kan förklara för mig hur det går ihop, för dom kunde nämligen inte göra det hos bbb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

När dom ansluter ADSL så går dom på ditt telia abonnemang men när det är gjort så kan du säga up telia abonnemanget och skaffa ex. B2's ip-telefoni.

Länk till kommentar

Men detta ska ändras på under hösten/vintern.

PTS har frågan uppe och samlar in synpunkter från leverantörer för att kunna ta ett beslut snart.

Länk till kommentar

Eftersom jag jobbar som nätverkstekniker var jag ju tvungen att driva detta mot BBB.

Så här ligger det till:

1. Du måste ha ett Telia abb. för att kunna koppla in BBB:s internet via telejacket.

2. När det väl är inkopplat kan du säga upp telia, fast skanova som kopplar ur telia abbonemanget brukar även dra ur BBB:s uppkoppling (skanova ägs av telia) fast dom inte får det, då tar det 14 dagar extra att koppla in det igen (för samma idioter som kopplade ur det).

Slutsats:

Det går att ha BBB internet via telefonlinan utan att ha telia abbonemang.

Fast det är inget som BBB rekomenderar, eftersom det kommer bli problem om du skulle flytta ditt BBB abbonemang i framtiden.

Länk till kommentar

Slutsats:

Det går att ha BBB internet via telefonlinan utan att ha telia abbonemang.

Fast det är inget som BBB rekomenderar, eftersom det kommer bli problem om du skulle flytta ditt BBB abbonemang i framtiden.

Jo det rekommenderar de visst. De har t.om säljare som ringer upp och frågar om du inte vill byta till B2 ip-telefoni istället för telia.