Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OWA signatur och timeout


Zwamp

Rekommendera Poster

Jag har två frågor om OWA i exchange 5.5 som jag hoppas att ngn har input till:

 

1. Är det möjligt att lägga till en signatur á la outlook, med typ avsändarinfo för användare?

 

2. Går det att sätta en timeout för OWA, så att användaren som går ifrån utan att logga av, automatiskt blir avloggad?

 

Om ngn känner att han/hon kan svara nej på båda dessa så vore jag tacksam för en länk till företag som säljer addons som borde klara av ovan frågor.

 

//Peter

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ja på båda frågorna, det är fullt möjligt!

 

På fråga 1 kan man göra detta i tex Antigen, det antivirusprogram jag anser helr överlägset alla andra för Exchange (spec 5.5).

Denna variant är lämplig om du inte redan har ett antivirus eller antispamsystem.

www.sybari.com kan du läsa mer på.

www.humandata.se säljer produkten.

 

Alt 2 löser båda utmaningarna, Pluspack för Exchange från Messageware (www.messageware.com), med hjälp av denna kan du både få signaturer och med deras Sessionguard så löser du utloggningen.

www.humandata.se säjler även dessa.

 

Hälsa från Magnus Björk så kanske du kan få rabatt av dem... ;-)

 

/Magnus Björk

www.connecta.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Jag kommer titta närmare på dessa verktyg och jämföra med vad som finns i nuvarande 2003. För den bistra sanningen är väl att man åker på en uppgradering om man ska hänga med i supporten..

 

Sen blir man ju IOFS smånervös av upplägget i och med att man inte vill prata pris ngn stans (brukar vara dyrt då).

 

För andra som läser detta kan jag säga att nr 2 ska gå å lösa via reg.entry: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;173497

 

//Peter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...