Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows SP2


Brynäsarn

Rekommendera Poster

 

 

Hej alla, Skulle vilja veta om jag måste avinstallera SP1 innan

jag laddar ner och installerar SP2,eller skriver SP2 över

mina gamla patchar och säkerhetsuppdateringar ?

 

 

 

 

 

/Brynäsarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Det har varit mycket diskussioner i det ämnet här på Eforum. Några menar att man måste formatera och börja om från början. Andra att man kan lyckas installera SP2:an direkt utan problem. Du behöver inte avinstallera något.

 

Så, du får väl prova dig fram. Annars sök på SP2 här på Eforum så får du själv avgöra vad du kan tänka dig göra.

 

Ta backup innan du gör något! :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du låter installera SP2 via Windows Update så installeras bara det som du inte har sedan tidigare. Alltså inte hela SP2. Jag gjorde så och Windows Update hämtade mellan 78 och 109GB av SP2, som i helhet är på drygt 272GB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Maratonmannen skrev:

Om du låter installera SP2 via Windows Update så installeras bara det som du inte har sedan tidigare. Alltså inte hela SP2. Jag gjorde så och Windows Update hämtade mellan 78 och 109GB av SP2, som i helhet är på drygt 272GB.

 

Förlåt, men du menar väl megabyte?

Annars lär jag få skaffa en större hårddisk. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, men du menar väl megabyte?

 

 

Hehe, ja annars blir det dyrt om service packen tar upp en hel hårddisk.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många GB-glassar gick det åt medans du väntade på nedladdningen?...Annars lär jag få skaffa en större hårddisk...dyrt om service packen tar upp en hel hårddisk

Då vet jag att åtminstone tre personer har läst mitt inlägg. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit mycket diskussioner i det ämnet här på Eforum. Några menar att man måste formatera och börja om från början. Andra att man kan lyckas installera SP2:an direkt utan problem. Du behöver inte avinstallera något.

 

Har testat den engelska på jobbet, vi laddade ner den större filen och körde igång. Inga problem alls, så ominstallation är bara snack :)

 

Testade även med sus-servern och det gick det också, dock med en ändring i group-policy som stänger av XP's brandvägg direkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Peddler skrev:

Har testat den engelska på jobbet, vi laddade ner den större filen och körde igång. Inga problem alls, så ominstallation är bara snack Skoj

 

Testade även med sus-servern och det gick det också, dock med en ändring i group-policy som stänger av XP's brandvägg direkt.

 

Låter bra. :-)

 

Jag är själv väldigt osäker på hur jag ska göra efter allt jag läst just nu om folks diverse problem och rapporter om strul. Ska nog avvakta ett tag och se hur det blir när folk installerat den svenska SP2 slutligen.

 

SP2 blir det slutligen för mig också tids nog.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...