Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Creative Nomad Jukebox Zen NX


atte73

Rekommendera Poster

Jag har som rubriken säger problem med min hårddiskspelare. Programmet som man skall hantera och lyssna på musiken när spelaren är kopplad till datorn fungerar allt annat än tillfredsställande. När jag har stratat min dator kan jag ibland strata programmet (Creative Media Source Organizer eller Player) men ganska snart "försvinner det in i bakgrunden". Vad jag menar är att jag kan se i Aktivitetshanteraren att programmet fortfarande är igång, dock endast under processer och inte under programfliken. När jag försöker avsluta processen händer inget och det hjälper inte att logga ut och in igen. För att lösa det måste jag starta om datorn och det är ganska jobbigt.

 

Är det någon som har upplevt samma och hittat en lösning?

 

Min dator är ny och jag har uppdaterat programvaran från Creative så det bör inte vara det som är problemet, eller??

 

Tacksam för hjälp.

 

 

/atte73

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Låter som något har hänt under installationen av programmet.

 

Prova att avinstallera programmet, starta om datorn. Stäng av antivirus/virusscanner och prova att installera om Creative MediaSource igen.

 

se om det avhjälper ditt problem. Vet nämligen att Creative programmen kan ha lite problem med anti-virus under installationen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...