Admini Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Hej Eftersom jag inte fick svar tidigare, försöker jag igen. Kanske nån vänlig själ sitter just nu och läser detta... Kan man inte ha fler än bara 2 nivåer i Cookies, så här: [b]Response[/b].Cookies([GRÅ]"db1"[/GRÅ])([GRÅ]"tbl1"[/GRÅ])([GRÅ]"kol1"[/GRÅ]) = [GRÅ]"yes"[/GRÅ] [b]Response[/b].Cookies([GRÅ]"db1"[/GRÅ])([GRÅ]"tbl1"[/GRÅ])([GRÅ]"kol2"[/GRÅ]) = [GRÅ]"no"[/GRÅ] [b]Response[/b].Cookies([GRÅ]"db1"[/GRÅ])([GRÅ]"tbl2"[/GRÅ])([GRÅ]"kol1"[/GRÅ]) = [GRÅ]"no"[/GRÅ] [b]Response[/b].Cookies([GRÅ]"db2"[/GRÅ])([GRÅ]"tbl3"[/GRÅ])([GRÅ]"kol4"[/GRÅ]) = [GRÅ]"yes"[/GRÅ] istället för så här: [b][FET]Response[/b][/FET].Cookies([GRÅ][GRÅ]"test1"[/GRÅ][/GRÅ])([GRÅ][GRÅ]"key1"[/GRÅ][/GRÅ]) = [GRÅ][GRÅ]"somthing"[/GRÅ][/GRÅ] Jag behöver alltså 3 eller fler nivåer på Cookies Går det? Tack [inlägget ändrat 2004-08-31 19:31:02 av Admini] Link to comment Share on other sites More sharing options...
PBL Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Nej, du kan bara ha två nivåer, du kan inte spara arrays eller objekt i en cookie som du kan med en session. Cookies har rätt restriktiva begränsingar också så du bör inte försöka spara så mycket där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pudenda Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Spara skiten som en array i cookien i stället "apa:apa2:apa3:apa4" Då kan du ha hur många värden som helst. Sen är det bara att splitta och hämta önskat värde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admini Posted August 31, 2004 Author Share Posted August 31, 2004 Spara skiten som en array i cookien i stället "apa:apa2:apa3:apa4" Kan du utveckla det lite. är rätt trött just nu, kan inte tänka klart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.