Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Widescreen på laptop


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått erbjudande om Hem-Pc. Det häftigaste alternativet är en HP laptop med 17" TFT widescreen-skärm. En stor fördel är att tangentbordet är fullstort med sifferknappar till höger som på ett ordinärt tangentbord till en stationär dator.

 

Anpassar sig Win XP efter en widescreenskärm? Eller blir det som om man drar ut en 4:3 sändning på tv:n till 16:9? Allting blir brett och tappar propotionerna alltså. Någon som har en widescreenskärm på sin laptop som kanske kan berätta?

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-30 15:21:57 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den anpassar sig. Min chef har en widescreen på sin och jag är jäkligt avundsjuk. Speciellt om man sitter och kodar i Visual Studio, då vill man ha stor yta att jobba på.

Kör på det alternativet!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Kör på det alternativet!!

 

Ska bara kolla upp vad den verkliga kostnaden blir per mån. Sen slår jag kanske till!

 

En värsting till laptop och kommande ADSL! Det kan bli rena julafton!

 

Spec:[log]

3,2 Pent. 4

1024 MB DR SDRAM

80 GB hd, DVD+RW brännare

17" TFT widescreen skärm

nVIDIA GeForce FX Go5600 8x AGP grafikkort

Integrerat SB Pro-kombatibelt ljudkort, Integrerade Harman Kardon stereohögtalare (jag har separata högtalare att koppla in)

Trådlöst nätverk integrerat 54 Mbps

+ en hel hög med Usb, Firewire, s-video, IR-port

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått erbjudande om Hem-Pc. Det häftigaste alternativet är en HP laptop med 17" TFT widescreen-skärm.

 

Bosses i-landsproblem för dagen: Ska jag slå till med en ny supersnabb laptop eller inte? 3,2 Ghz, 1 Gb i minne, 128 Mbs grafik, dvd-brännare och 17" widescreen skärm. Jag dräglar! *ler* Måste bestämma mig innan den 13 sep.

 

Kruxet är att jag binder mig för drygt 400: -/ mån i 3 år. Råd har jag väl men jag har ju laptopen jag har: 0,95 Ghz, 480 i minne och 32 Mbs grafik. Det är grafiken som sölar ner allting tycker jag trots att jag kör med Win klassikt tema utan alla animeringar hit och dit.

 

Laptop ska det vara för pekplatta har jag nu använt i flera år och trivs utmärkt med det. Dessutom så behövs det inget anpassat möblemang till en laptop...

 

Bosse, 49,2 kbit/s... and still waiting for ADSL, den 22 sep är senaste budet.

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått samma erbjudande av ABB - tvekade inte en sekund !

Får dock hosta upp 597 spänn - värsta orättvisan ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse, 49,2 kbit/s... and still waiting for ADSL, den 22 sep är senaste budet.

Grattis Bosse! ADSL till Höörs förorter! Kul för dig:):thumbsup:! Vem levererar? Och vilken hastighet utlovar de?

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Bosse! ADSL till Höörs förorter! Kul för dig! Vem levererar? Och vilken hastighet utlovar de?

 

Telia ADSL 250, 500, 2000 eller 8000. För mig boendes mindre än 3 km från telestationen så är det bara till att välja och vraka.

 

Beställde fel, nämligen 500 men höjer det till 8 000 så fort jag fått i gång det.

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

 

Har själv Bredbandsbolaget (Bor strax utanför Stockholm). Från början var det 8 Mbit, men sedan bytte de till ADSL2+*, som skall ge 10 Mbit, men jag ligger dock kvar på samma topphastighet dvs ca 6,7 - 7 Mbit. Vilket i och för sig var ett stort lyft från telia 500 vilket jag hade förut.

 

* Jag har deras "gamla" modem, och de finns de som säger att de inte riktigt klarar ADSL2+ hastigheterna

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2004-09-05 22:01:51 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag ligger dock kvar på samma topphastighet dvs ca 6,7 - 7 Mbit. Vilket i och för sig var ett stort lyft från telia 500 vilket jag hade förut.

 

Jag höjer min hastighet 162 gånger från 49,2 till 8 000... hujamen... :)

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...