Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer måste avslutas


Kurt-Sune

Rekommendera Poster

Varje gång jag går in på www.sf-anytime.com och ska testa om jag kan titta på film där så får jag upp meddelandet att Microsoft Internet Explorer har stött på ett problem och måste avslutas.

Jag har testat att installera om både explorer och mediaplayern men det har inte hjälpt. Jag vore tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag har nämligen fått ett erbjudande om att titta på en film gratis där.

Jag använder Windows 98SE , Internet Explorer Sp1 och Windows Mediaplayer 9.

Jag kan tillägga att när jag går in på ovanstående adress så får jag en röd bock där det står individualiserad mediaplayer men jag har inte lyckats att klicka på info knappen där eftersom explorer måste avslutas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste flashspelaren installerad och jag har tömt cachen men det fungerar ändå inte. Jag tror att det har med mediaplayern att göra. Det händer ofta att jag måste avsluta explorer när jag ska titta på film eller lyssna på musik på olika webbsidor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du är säker på att du har alla uppdateringar till IE ? Du har version 6 sp1 inte äldre ?

 

Vad har du för hårdvara i din dator förresten, cpu minne ?

 

[inlägget ändrat 2004-08-30 14:08:38 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en P3 600mhz och 128mb ram minne. Jag har den senaste versionen av Internet explorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, låter som ganska lite minne för att räcka till med systemet, mediaspelaren + ie med flash laddat.

 

Bara en gissning men undrar om det inte kan vara så att minnet tar slut, i Win98 brukar det kunna resultera i krascher.

 

[inlägget ändrat 2004-08-30 14:22:16 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...