Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med skrivaren

Nisse

Recommended Posts

Har problem med skrivaren. Det blir ingen utskrift fast jag har nya patroner till skrivaren, alla sladdar sitter i. Det står att ” Printer not responding”. Har inte varit några problem med skrivaren annars. Det är Canon S100 usb skrivare. Hur får man skrivaren att fungera igen?

Till att börja med kan vi föröska faställa var problemet är.

1: Kan du skriva ut en testsida med skrivaren. Skrivare kan oftast göra det oberoende av datorn, en intern test av att allt är okej.

1b: Gör en total återställning av skrivaren om möjligt.

2: Om 1: fungerar, kontrollera om kabeln är hel.

3: Installera om drivrutinerna för skrivaren.

4: Testa skrivaren med annan dator och kabel.

Om felet ligger i skrivaren kan jag bara hoppas på att du har garantitid kvar...

Lycka till!

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Är du säker på att strömmen till skrivaren är påslagen, att det inte är glappkontakt någonstans?

En rolig anekdot:

Jag jobbade som webbkonsult på en reklambyrå för något år sedan. En måndag när jag kom tillbaka efter några dagars ledighet så var alla säljare förtvivlade eftersom skrivaren hade gått sönder. Normalt sett är detta ganska duktiga datoranvändare, men när de inte längre kunde skriva ut försäljningskontrakt fick de spatt. Chefen var oxå borta och gick inte att få tag på. Ingen visste inte vad de skulle göra. Så jag hörde deras förtvivlade bönande och gick fram till skrivaren och tryckte i sladden i väggen. Vips, så fungerade den igen...

Så kan det gå ibland.

[inlägget ändrat 2004-09-01 08:10:56 av Markus Luiga]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...