Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C64 Emu för W2k?


Anders Hydén

Rekommendera Poster

  • 2 veckor senare...
Salamiodlarn

Både CCS64 (v2.0 BETA) och VICE (V1.2) fungerar utmärkt under Worthless crap 2000. Men det finns egentligen ingen som helst anledning att använda vare sig detdär värdelösa "operativsystemet" eller en emulator, när det finns Linux och riktiga commies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Hydén

Tack för tippsen!

 

Huruvida w2k är bättre eller sämmre än *ux tänker jag inte diskuera i detta forum... det finns speciella sånna :/

 

/PyD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

puh!; bevare oss från en sådan diskussion här oxå :)

 

yup, Riktiga grejor skall det vara! :)

Funkar inte vice för DOS, eller win95 i win2000?

win2000 har ju en DOS-emulator, och den borde väl kunna köra 32bitars win95-program.

Trodde jag iaf...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Salamiodlarn

Det var inget diskussionsinlägg, bara ett nyktert konstaterande.... :-)

 

Jodå, både Vice och CCS64 fungerar under 95/98, men det är många andra 95/98 och i synnerhet DOS-program som inte fungerar under WC2000 (oops, sorry) alls. Jag har "löst" det genom att ha MSDOS 6.22 i botten, Win 98 ovanpå det, och Win2000 "överst".

 

Men jag föredrar Basic v2.0!

 

Hursomhelst så rekommenderar jag CCS64 framför VICE, men bägge är bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, Fördelarna med vice är att vice finns även till linux, och att man får med vic-20, 128 inkl en mass PET-modeller med :)

skitsköj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Salamiodlarn

Sant, därför kan det vara bra att ha bägge även om CCS64 är bättre när det gäller att emulera en ren C64.

 

Och appropå att emulera C128 så finns det på ftp'n 142.3.80.60 en hel del användbara program som man gör klokt i att plocka hem omedelbums, eftersom den tydligen ska stängas om nån månad.

(enligt ett inlägg i comp.sys.cbm).

 

/ S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...