Abbadon Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 jo jag undrar hur / vilket program man behöver för att kunna ta screenshots från avi filer...? när jag spelar upp nått i win mediaplayer och trycker print screen blir resultatet att den bit där "filmen" spelades upp (varesäg det e i fullscreenlägel eller inte) blir helt svart.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 Öppna Windows Media Player och gå till Verktyg -> Alternativ -> Prestanda -> Avancerat -> Bocka ur "Använd överlägg" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abbadon Posted August 29, 2004 Author Share Posted August 29, 2004 hmmmm..... det funkar men... bildenkvaliten blir ganska rejält mycket sämre Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Esc] Posted August 29, 2004 Share Posted August 29, 2004 Använd en annan mediaspelare (t.ex media player classic http://sourceforge.net/projects/guliverkli/) "save as" så får du en så bra bild som orginalfilen kan ge MPC är för övrogt mitt 1:a handsval för att visa film -- [Esc] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted August 29, 2004 Share Posted August 29, 2004 eller lite mer omständigt så kan du nyttja ffdshow (en video-codec) och dess fångarfunktionalitet. Eller som sagt, en annan spelare. Finns många andra som klarar av att ta snapshots från en film. (min favorit är Zoomplayer) /T Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.