Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Longhorn features för Windows XP


PBL

Rekommendera Poster

Nu finns det nya saker att vänta på för Windows XP användare, MS ska plocka en del features från Longhorn och släppa dem som uppdateringar för Windows XP.

 

Bland annat den nya grafikmotorn Avalon kommer att komma för Windows XP:

 

http://news.com.com/2100-1016_3-5327536.html?tag=nl

 

Förmodligen kommer den väl i nästa sp om nåt år, detta blir nog en mer efterlängtad uppdatering än SP2 :-)

 

[inlägget ändrat 2004-08-28 00:59:30 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen kommer den väl i nästa sp om nåt år...

Tveksamt om det kommer ett nytt SP för XP nästa år. Vad som händer härnäst är att Microsoft lägger sina resurser på Windows Server 2003 SP 1, XP Pro x64 Edition och fortsatt utveckling av Longhorn då dessa har fått stå tillbaka pga att SP 2 tagit "alla" resurser.

Ang. Avalon och Indigo går att läsa på Microsofts pressmeddelande från i går:

 

http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/Aug04/08-27Target2006PR.asp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt den pressreleasen ska det inte släppas förrän 2006 vilket ju är samma år som Longhorn kommer, fattar inte riktigt poängen med det, ska de uppdatera XP samtidigt som de släpper Longhorn ?

 

Jag som hade hoppats på en uppdaterad snygg gui till XP med vektorbaserade ikoner som i MacOsX, börjar bli rejält trött på dessa fula bitmappar överallt i systemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Stefan Eklinder
Meme skrev:

Avalon finns nu för nedladdning för de modiga

 

http://www.computerperformance.co.uk/Longhorn/longhorn_avalon.htm

 

Avalon eliminates the old GDI, but requires new GPU (Graphics Processing Unit). The benefit is sharper pixels making reading easier. To give you an idea, they used the best technology from computer games machines, improved on it and named it Avalon.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat det men hittar inte var man startar det...hmm...måste man starta om datorn tro?...*testar*...

 

...

 

Va fan! Man var tvungen att mounta en ISO-fil o sen installera massa grejer därifrån, men ÄNDÅ så hittar jag inte var man startar Avalon!

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2005-01-15 22:35:51 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat det men hittar inte var man startar det...hmm...måste man starta om datorn tro?...*testar*...

 

Vill gärna höra hur det går och om det är nånting revoultionerande :)

Jag vågar inte prova än utifall det skiter sig helt och man måste blåsa hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aschdå. Du har säkert gjort det, men tipsar iaf:

 

"After downloading and running the setup, please consult the file "Public November 2004 CTP Avalon Release.html" for installation instructions."

 

Kanske finns nåt tips där?

 

Men du har alltså inte fått några problem annars med windows? Kanske man skulle våga sig på den i alla fall....

 

[inlägget ändrat 2005-01-15 22:47:44 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2005-01-15 22:49:03 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag inte vill developa nånting så jag har inte installerat saker som SDK o Visual Basic 2005 Express Beta...undrar om man MÅSTE det för o få fram Avalon...

 

Bara de 2 första stegen tog en timma o installera juh... :(

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avalon finns nu för nedladdning för de modiga

 

261 Mb!!! Med tanke på hastigheterna hos MS så behöver man nog inte bara vara modig utan också tål-modig!

:)

[inlägget ändrat 2005-01-16 09:07:49 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hastigheterna hos MS så behöver man nog inte bara vara modig utan också tål-modig!

Här rinner det på i skaplig hastighet, 1.17 MB/sek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt nog verkar det inte finnas några demos alls, endast developer grejer.

 

Någon liten demo kunde de nog slängt med.

 

Nåja, vi får vänta, full version av Avalon borde ju kunna släppas senare det här året tycker man.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...