Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Plus eller minus?

mrcreosote

Recommended Posts

Hur vet jag om min dators DVD-brännare är plus eller minus?

Och samma fråga för min DVD-spelare?

Visst måste båda vara av samma "sort" för att jag ska kunna se de brända filmerna på min DVD ?

En DVD+R skiva funkar väl inte i en minus-brännare?

Hur vet jag om min dators DVD-brännare är plus eller minus?

Man tar reda på vilken sort det är, sen är det rätt lätt att hitta i produktkataloger.

Och samma fråga för min DVD-spelare?

Spelare är inte + eller -. Spelare spelar DVD-skivor, oavsett vilken teknik som användes för att tillverka dem.

Visst måste båda vara av samma "sort" för att jag ska kunna se de brända filmerna på min DVD ?

Nej.

Spelare är inte + eller -. Spelare spelar DVD-skivor, oavsett vilken teknik som användes för att tillverka dem.

Nja, vissa äldre DVD spelare kan vara rätt så kännsliga både vad det gäller för märke på skivorna och om det är plus eller minus.

sök på din spelare här: http://www.videohelp.com/dvdplayers så får du reda på vad den stödjer.

Nja, vissa äldre DVD spelare kan vara rätt så kännsliga både vad det gäller för märke på skivorna och om det är plus eller minus.

Jo, fast det beror inte på att spelaren är + eller - utan på att DVD+/-R inte blir helt identiska med ursprungs-DVD:n. Rent statistiskt är dock DVD-R oftare kompatibla med gammal utrustning.

Säg till om du hittar en DVD+-läsare :-)

Tack för alla svar.

Jag har en JVC XV-N33 och om jag förstår tabellerna rätt så ska den alltså klara både plus och minus ? Den är ca. ett år gammal. Är det en "äldre" DVD-spelare enligt er?

Angående min brännare är det en HP DVD writer 300 n.

Jag tror det är en minus, men jag hittar den inte på den där bra sidan videohelp.com som stoffe tipsade om ?

Den är ca. ett år gammal. Är det en "äldre" DVD-spelare enligt er?

nä, det är en ny, har ju inte ofta med åldern utan kvaliten att göra :)

Angående min brännare är det en HP DVD writer 300 n.

Jag tror det är en minus, men jag hittar den inte på den där bra sidan videohelp.com som stoffe tipsade om ?

HP DVD-writer +R/ +RW 4x

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...