Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPS via blåtand


Fartsyndare

Rekommendera Poster

Har för mig att jag såg i M3 eller Mobil för ett tag sen att det finns nån blåtandsmodul som gjorde att mobilen blev som en typ an GPS, nån som vet om detta bara är som jag drömt eller det verkligen finns???

 

Känns som en rätt vettig pryl för min de med tanke på att jag ev ska till sthlm snart och kanppt hittar i götet ens.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in http://www.wayfinder.se/

 

Enligt mina erfarenheter funkar det jättebra!

Risken är bara att man tycker att det blir lite väl dyrt om man inte redan har någon av de telefoner som den passar till. (Symbian OS)

 

//Oskar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mina erfarenheter funkar det jättebra!

Vilken telefon använder du till Wayfinder? Och programvara, Bluetooth eller bara programvaran?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det inte själv, men jag har installerat och provkört det på några kunders telefoner. Det har då handlat om paket med både GPS och programvara.

 

Det känns som om programmet kommer mer till sin rätt på en P900 än på t.ex. 6600 tackvare den större skärmen och att man kan använda pennan för att peka.

 

Fördelarna med denna lösning mot en "vanlig" GPS är att kartan uppdateras kontinuerligt, samt att man kan ringa till Wayfinder och berätta vart man vill åka så skickar de över en rutt via SMS. Detta är extra smidigt om man sitter och kör.

 

//Oskar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så det way finder funkar med gammla 6600 men inte nya 6230.

 

Men det var iaf inte det jag tänkte på.....får väl ner och leta reda på mina mobiltidningar och se vad jag hittar.

 

Tack iaf

 

Mvh

Möller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, vet du om det wayfinder funkar på 6230n???

Ska ju iofs ha in gps i bilen snart men en sån liten gps mottagare ser ju väldigt mobil ut så man kanske kan ha den med sig i fickan när man är ute och lallar rundor i nån okänd by.

 

Mvh

Möller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det finns någon begränsning i själva GPS-enheten som gör att den inte skulle fungera med en 6230, men däremot finns det antagligen begränsningar i 6230:n som gör att det inte går att göra programvara som kommunicerar med den.

 

Wayfinder finns som sagt i alla fall inte till 6230, utan bara till de Nokiatelefoner som kör Series 60.

 

Att ha mottagaren i fickan är nog inget som man kan räkna med, eftersom den vill ha fri sikt till satelliterna. Däremot får man med någon typ av hållare (kommer inte ihåg hur den ser ut) som gör att man ska kunna bära med sig den har jag för mig.

 

Dock är det så att upplägget på programvaran gör den bättre lämpad för bilkörning än för att gå runt i staden.

 

//Oskar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...