Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MINSTA kameran som är bra, vilken?


Open_Eyes

Rekommendera Poster

Jag vill ha en riktigt lite digitalkamera. Trots det får den inte vara hur dålig som helst. 3 megapixel, 3x optisk zoom, snabbstart och gärna att den kan ta en sekvens med bilder.

 

Vilken är den minsta kameran som fixar detta?

 

Har kollat på Sony DSC-T1, Pentax Optio S4, Fuji Finepix F420, Konica/Minolta X50.

 

Finns det andra? Är någon av dessa bäst bland de små? Finns det ännu mindre?

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-26 20:31:25 av OpenEyes]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv sneglat på Minolta X31 som verkar vara liten och behändig, dessutom billig (kolla Pricerunner). Nackdelen är att den inte har nån optisk sökare vilket ställer till problem i solljus. X51 har ju fler pixlar men är mycket dyrare. En kamrat köpte lillebror X21 och var jättenöjd.

Ganska trevligt med ett zoomobjektiv som inte sticker ut ens när det används, annars blir ju kameran ganska mycket större när den är påslagen.

Har sedan tidigare en Pentax Optio 230, ca 2 år gammal, 2 megapixel som jag är hyfsat nöjd med, men vi behöver en kamera till i familjen. Nackdelar med denna är trög start, trög avfyrning, bilden förskjuts något jämfört med sökaren (men på skärmen blir det rätt), man ser inte den digitala zoomen i sökaren, lite halvtam bildkvalitet, inget ljud vid videoinspelning.

Kanske detta kan ga dig lite att fundera på.

Jag skulle undvika Sony pga. udda minnesformat (memorystick antar jag), undvik också kameror som inte har standardbatterier, de slukar batterier så det är bekvämt att ha flera omgångar laddningsbara färdiga.

Köp en bra laddare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...