Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netsend? kan jag skicka via CMD?


Keffo

Rekommendera Poster

hej jag fick en massa popup fönster på jobbet härom dagen,Vet att det är en polare som håller på och latjar :) Stod exempelvis "vi håller koll på dig" osv ,nu är saken så hur gör han? ploppar upp en dialogruta som meddelandet står i(en grå vanlig) sen en OK knapp.Har testat att skriva netsend men det funkar inte,jag har Ip nummret på maskinen han skickar det ifrån!är ju ett internt nätverk ,har inte messanger men på nåt skumt sätt så står det messenger på dialogrutan längst upp! Kan nån hjälpa mig snälla!! Vill bara skicka tillbax!Får se om nån hajar hur han gör!Tack på förhand

 

Btw vi kör Win 2000 pro!

 

 

 

 

.

[inlägget ändrat 2004-08-25 22:04:24 av Keffo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

net send 127.0.0.1 hej

ska fungera har jag för mig. Det roliga är att det inte funkar för mig just nu :) Byter jag dock ut ip't mot datornamnet så funkar det fin-fint. (kör dett i cmd eller start -> kör)

 

Edit: Blev visst fel plats på tvåan och sjuan :)

 

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

-Martin Luther King

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-25 22:08:34 av Linus Kilander]

[inlägget ändrat 2004-08-25 22:26:40 av Linus Kilander]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack det funkade :D ,kan man skicka samma mess via internet?? testade men det funkade inte.Tusen tack iaf!nu kan jag svara :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\>net send /?

Syntaxen för kommandot är:

 

NET SEND

{namn | * | /DOMAIN[:namn] | /USERS} meddelande

 

 

Det andra trevliga är att du kan skicka till hela domänen/gruppen.

 

För övrigt så finns det shareware för det här med fler funktioner och möjligheter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, såvitt jag kan minnas så har jag lyckats med detta. Men det förutsetter att den du skickar medelandet till inte har en brandvägg som blockar eller att de stängt av tjänsten messenger. Detta är ofta fallet då net send används för att spamma.

 

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

-Martin Luther King

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
  • 2 veckor senare...
Hur får man reda på en specifik datoradress man vill skicka till inom nätverket?

 

Prova med 'NET VIEW', då borde du få en lista på allt innom din nuvarande domän/arbetsgrupp.

Får jag i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...