Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Skapa internetanslutning...?

Eminos

Recommended Posts

Hej!

En släkting till mig fick Bostream Istream ADSL (lösenord o användarnamn) idag, och frågade mig hur han ska koppla in det. Jag var där förra veckan o kopplade modem o sladdar, men jag kunde inte fatta hur man skulle mata in uppgifterna i Windows ME (som iofs inte hade kommit med posten ännu)...

Hur och var skapar man en ny internetanslutning i Windows ME (där man matar in uppgifterna)? Han har ett vanligt ADSL-modem (via nätverkskortet), utan några "inbyggda funktioner"...

Tacksam för snabbt svar så att jag kan ringa honom o säga hur han ska göra ;)

/Eminos

Stefan Eklinder

Det borde väl bara vara att mata in uppgifterna i Internetanslutningarna under Kontrollpanelen. Jag tänker då på DNS:er och annat. Slutligen startsidan som ISP:en har för att logga in.

Installera rätt protokoll TCP/IP, Nätverkskortet (namnet) och Microsoft Nätverksklient med flera.

Jag har inte använt ME, men kan inte tänka mig att det skiljer så mycket från Win9x som jag haft.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

Det är inte en Speedtouch 510 det handlar om (som man matar in uppgifterna i själva modemet) utan nåt annat som jag inte minns märket på, men uppgifterna (användarnamn och lösen) måste matas in i Windows inställningar nånstans (som i Windows XP)...

O inte heller har Bostream nån inlogningssida...

/Eminos

Vore jättetacksam om nån kunde hjälpa mej med detta. Bara säga VAR i Windows ME man ska mata in användarnamn och lösen :)

/Eminos

[inlägget ändrat 2004-08-25 22:24:22 av Eminos]

Det var några år sedan jag gjorde det i ME, men guiden Internet-anslutning är det. Ligger den inte på skrivbordet?

Om inte, sök efter Internet-anslutning i Hjälp i start-menyn. På alternativen du får fram klicka på Anslut datorn till Internet, sedan kan du klicka på Starta guiden Internet-anslutning i högra delen av fönstret.

Jag är INTE säker, men jag har för mej att jag redan har kört denna guiden, men att det saknades rätt alternativ för ADSL där...det fanns två tror jag, o båda var nåt helt annat (typ dial-up och nånting annat)

Men, om ingen vet säkert var det ligger, så får jag väll testa mej fram lite (igen)...ska väll inte vara så svårt ;)

/Eminos

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...