Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ny bläckpatron funkar inte


c.w

Rekommendera Poster

Har en skrivare CANON BJC 3000, som brukar fungera hur bra som helst.

Har bytt bläckpatron tidigare utan problem men nu vill den inte skriva ut ett enda tecken.

Vad kan detta bero på???

Snälla ngn hjälp mig och tala om vad jag kan göra...........!

/c.w

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig för länge sen. Jag gick ner till affären där jag köpt patronen. Kilen i affären gjorde ett litet hål där man kan fylla på bläck och blåste. Bläcket kan torka lite och då blir det stopp. Detta var en svart färgpatron till en svart-vit skrivare och det fungerade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Kan du beskriva var killen gjorde hål i patronen och hur stort det var? Det är ju ngt som jag måste kunna göra själv och det är ju värt att pröva för nu funkar ju inte skrivaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patronbutiken

Jag förmodar att du dragit av skyddstapen?

Får du inte ut någon färg? eller enbart den svarta?

Var det en originalpatron eller pirat?

Patroner har ju som bekant lite olika utseende och funktioner, i ditt fall där din svarta patron heter BCI3EBK innebär det att skumgummit i patronen i kombination med "bläckkammaren" förser skrivhuvudet i skrivaren med bläck under förutsättning att patronen "får luft i toppen" under den skyddstapen du drar av, får den inte luft uppstår vakum med resultat att bläcket inte rinner nedåt mot utgångshålet och skrivhuvudet,

vill du prova med att "punktera" patronen gå till följande länk, här får du en liten hum om vad det rör sig om.

http://www.patronbutiken.se/BKI-6030B-swe.pdf

 

Mvh

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju även hjälpa, som för mig, att köra "headcleaning" mer än EN gång. Köper alla mina patroner hos Patronbutiken och de funkar bra

 

[inlägget ändrat 2004-09-02 12:37:00 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...