Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vägrar uppstart...


Snörök

Rekommendera Poster

Hej!

 

HAr ett litet problem. En burk med Xp-pro som vägrar starta. Den kommer fram till "WinXP-loggan" och den "mätaren" som åker från vänstyer till höger under loggan. Då starta den plötsligt om efter att ha visat någonting typ C:/windows/blaha/blahaa/blabla i nerderkant av bilden. Jag hinner inte se vad det står. Jag har provat felsäkert läge (alla varianter), senast fungerande konfiguration. Jag har dessutom provat reparationsläget efter att ha startat med min XP-skiva. När jag startar med CD-skivan och går in i installera ny WinXP så får jag att filsystemet är okänt. Eftersom jag själv la in NTFS som filsystem är jag lite frågande. Det är inte min burk så jag vet inte riktigt vad den utsatts för...Finns det något reparationsprogram som kan fixa filsystemet om det är det som är problemet?

 

Tack för alla svar!!!

 

 

//Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid reparationskonsollen kan du prova att skriva in "Fixmbr" och se om det hjälper, det återställer Master Boot Record om det är det som är problemet.

 

Tänk på att felet kan ha orsakats av virus i datorn så kolla efter disken och sätt inte i den i en oskyddad dator för att försöka rädda filer den vägen.

 

Kör även checkdisk om du får igång den och kolla så du inte har några fysiska skador på disken.

 

Tunna/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...