Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny funktion: Ladda upp bilder.


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Hej!

Nu lanserar vi möjligheten att ladda upp en bild till sitt inlägg.

 

Såhär gör du

Markera checkboxen bredvid texten "Jag vill bifoga en bild" när du skriver ett inlägg. Du kommer då när du skickar inlägget till en ny sida där du får möjlighet att ladda upp bilden.

 

Du kan även lägga till en bild i redan skrivna inlägg. Det gör du genom att trycka på iconen "Bifoga bild" bredvid redigeraknappen.

 

Jag har bifogat en bild till detta inlägg. Klicka på gemet i övre högra hörnet så ser ni den.

 

Rapportera gärna upptäckta buggar i denna tråd.

//Erik

614148_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera checkboxen bredvid texten "Jag vill bifoga en bild" när du skriver ett inlägg.

En lite grundläggande bugg... Jag har ingen sådan checkbox i min inläggsruta. Kör IE 6.

 

[sH] - //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=611845#611845

 

Tillägg: I efterhand kunde jag bifoga en bild men då hittade jag en annan bugg, efter att man postat filen skickas man till inlägget men på http://eforumr.idg.se och där verkar man inte ha rätt att kolla (det kommer iaf ingen sida).

[inlägget ändrat 2004-08-24 13:21:18 av [sH]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suveränt! Tack för den funktionen, det kan hjälpa väldigt mycket att bifoga screenshots över sina problem.

 

Finns det möjlighet att få med gemen även på huvudsidans trådlista?

614158_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Finns det möjlighet att få med gemen även på huvudsidans trådlista?

Jag ska se om vi kan klämma in dom nån stans där.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
En lite grundläggande bugg... Jag har ingen sådan checkbox i min inläggsruta. Kör IE 6.

...

efterhand kunde jag bifoga en bild men då hittade jag en annan bugg, efter att man postat filen skickas man till inlägget men på http://eforumr.idg.se och där verkar man inte ha rätt att kolla (det kommer iaf ingen sida).

Nu har jag fixat dessa två fel. Testa om det fungerar bra för er också.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fixat dessa två fel. Testa om det fungerar bra för er också.

 

Japp, funkar nu!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Finns det möjlighet att få med gemen även på huvudsidans trådlista?

Nu ligger gemen med i trådlistningarna också.

//Erik

614215_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara möjligt att bifoga bild även till gamla inlägg. Det vore nog lämpligt med en begränsning där. Exempelvis när någon svarat går det fortfarande att bifoga en bild. Inte nödvändigt, man kan skapa ett nytt inlägg istället.

 

Kanske även en tidsspärr? Inlägg äldre än X dagar kanske det inte ska gå att bifoga bilder till.,

 

Om någon i efterhand bifogar en bild skulle jag som moderator gärna se att det går att se i inlägget, precis som det markeras när någon ändrar i sitt inlägg.

 

Detta ovan för att vi moderatorer lättare ska kunna kontrollera även bildinnehållet i eforum.

 

till sist, kan inte låta bli, varför inte tillåta PNG?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart Erik!

 

En sak bara, ingen bugg i dess egentliga mening, men i Firefox så resizar inte fönstret till rätt storlek (se bild)

 

En annan "bugg", man kan fortfarande bifoga bild efter att man redan har lagt upp en bild, vilket då tar bort den första. Fast då jag tänker efter så är det kanske en feature. :)

 

--

Some say I am crazy.. but the voices in my head disagree...

 

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

[inlägget ändrat 2004-08-24 16:50:37 av Bj0rN]

614251_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Det verkar vara möjligt att bifoga bild även till gamla inlägg. Det vore nog lämpligt med en begränsning där. Exempelvis när någon svarat går det fortfarande att bifoga en bild. Inte nödvändigt, man kan skapa ett nytt inlägg istället.

 

Kanske även en tidsspärr? Inlägg äldre än X dagar kanske det inte ska gå att bifoga bilder till.,

Det är bra ideer du kommer med. Jag kommer att lägga till olika spärrar efterhand.

 

Om någon i efterhand bifogar en bild skulle jag som moderator gärna se att det går att se i inlägget, precis som det markeras när någon ändrar i sitt inlägg.

Också smart, det enda kruxet blir att en användare i så fall kan editera sitt inlägg efter det att bilden laddats upp och ta bort tidsmarkeringen.

 

till sist, kan inte låta bli, varför inte tillåta PNG?

Fixat.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
En sak bara, ingen bugg i dess egentliga mening, men i Firefox så resizar inte fönstret till rätt storlek (se bild)

Nu fungerar det bättre va?

En annan "bugg", man kan fortfarande bifoga bild efter att man redan har lagt upp en bild, vilket då tar bort den första. Fast då jag tänker efter så är det kanske en feature. :)
Japp, det är en feature :)

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra funktion!

 

Kan moderatorer ta bort bifogade bilder?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Kan moderatorer ta bort bifogade bilder?
Ja, klicka på bifoga bild i inläggets sidfot och klicka sedan på knappen radera.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger gemen med i trådlistningarna också.

Men bilden blir bara ett rött kryss i en vit ruta...

(alltså från sidan [sTOR]SENASTE INLÄGGEN[/sTOR])

 

 

°±°

 

[inlägget ändrat 2004-08-24 22:29:38 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Men bilden blir bara ett rött kryss i en vit ruta...
Vilken webbläsare använder du?

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare använder du?

IE V6.0.2900.2100.xpsp_sp2_rtm.040803-2158

Om jag läser hela tråden så blir det bild.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Men bilden blir bara ett rött kryss i en vit ruta...
Kan du högerklicka på det röda krysset, välja properties och kopiera sökvägen till bilden?

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...