Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 2 för Windows XP


Karl-Olov Nordin

Rekommendera Poster

Det fungerar inte att köra ett sp2 engelsk version till ett svenskt windows xp och tvärtom. Du kommer säkerligen få ett meddelande som säger att denna uppgradering inte stämmer överens med det operativsystem som finns installerat och därmed avbryts uppgraderingen.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Skapad
  • Senaste svar
Karl-Olov Nordin

Hej!

Seppo. Jag visste att det inte skulle gå att installera ett Engelskt Service Pack 2 för Windows XP som är Svensk och tvärtom. Men jag visste inte vilket du hade gjort eller så. Mvh KalleNordin

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan liksom inte se anledningen till att så fort jag installerat XP2 så hittas ingen DHCP-server (även om jag inte har windows egen brandvägg eller nån tredjeparts igång). Alla inställningar i egenskaperna för TCP/IP och nätverkskortet är som dom var innan SP2 installerades.

 

Bara en liten update.

Jag har nu installerat SP2 och anledningen till att jag inte lyckades koppla upp mig med SP2 var att det var en bug i NOD32 och dess IMON. Fråga mig inte vad som var problemet, det verkade verkligen komplicerat, men det är fixat med den senaste versionen av NOD32. Det lustiga var att när man kollade på olika forum så var övervägande delen av alla som hade just detta problem Athlon 64+NOD32 innehavare..

 

Outpost går forfarande inte att köra med SP2 (gäller endast Athlon 64)

Synd, eller kanske bra, för jag var precis i färd med att köpa det programmet, hade bara 5 dagar kvar på testperioden. Men eftersom Agnitum inte verkade lägga ner nån större energi på att informera (förutom att man skulle lägga Outpost i exclusion-list av DEP, vilket inte hjälpte) bara hänvisad (via userforum att vänta på version 2.5, så provar jag en annan brandvägg som verkar lovande och bättre:

LooknStop.

Och billigare är den också, inga larviga årliga licenser, utan när man köpt den så har man köpt den forever (+uppgraderingar)

Så det är tur att det skiter sig ibland :):thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Pentti H. Vad var det som gjorde att du inte komma åt DHCP Servern med Service Pack 2 för Windows XP? har du den engelska versionen då i Windows XP fast även den i engelska? Jag ska invänta den svenska versionen innan jag kan säga hur jag har upplevt efter denna Uppgraderingen. Därför kan inte jag uttala mig om Service Pack 2 för Windows XP genom att jag använder den svenska Versionen utav Windows XP Home Edition. Så jag avvaktar tills efter nästa helg då den svenska Versionen kommer redan på Lördag den 4 september 2004. Har du uppfattat mig korrekt rätt Pentti H? Mvh KalleNordin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Pentti H. Vad var det som gjorde att du inte komma åt DHCP Servern med Service Pack 2 för Windows XP? har du den engelska versionen då i Windows XP fast även den i engelska?Jag ska invänta den svenska versionen innan jag kan säga hur jag har upplevt efter denna Uppgraderingen. Därför kan inte jag uttala mig om Service Pack 2 för Windows XP genom att jag använder den svenska Versionen utav Windows XP Home Edition. Så jag avvaktar tills efter nästa helg då den svenska Versionen kommer redan på Lördag den 4 september 2004.

 

Hej KalleNordin

 

Det var mitt antivirusprogram som heter NOD32 och den delen som kollar en viss del av internettrafiken, som strulade. Men nu har det kommit en ny version av antivirusprogrammet som rättade till felet med att jag inte kom åt DHCP servern, så det är fixat. Sen har jag även en processor som heter Athlon 64 och den i kombination med vissa program ställer till det när SP2 installerats. Men det har ju fixats nu. Det är bara min brandvägg Outpost Pro som inte uppdaterats till att funka ordentligt med en ny funktion i Athlon 64-processorn och SP2 som heter Data execution prevention. Men det har jag löst genom att prova en annan brandvägg som heter LooknStop.

Så nu är jag lugn och fin igen :)

 

Ja jag har engelsk Windows XP, jag har bara engelskt av allting installerat - Just för att alla uppdateringar kommer först till dom engelska versionerna + att jag fick XP Pro billigt genom en vän i USA :)

 

Jag tror inte du kommer att få några problem när Servicepack 2 kommer på svenska, det verkar som dom flesta som haft problem har haft samma processor som jag. Du hade ju en äldre processor så det ska nog funka bättre. Och så har du ju Panda antivirus och brandvägg och jag har inte sett att Panda haft några problem med SP2, och då har jag lusläst en massa forum för att hitta en lösning på mina probelm :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Pentti H. Ja det var bra allt ordnade sig till sist för dig då. Jag hoppas att det ska ordna sig för mig också. Och sedan tycker inte jag att du ska tagit emot Windows XP Pro ifrån din gode vän i USA Utan skulle du ha ordnat detta själv genom att Spara ihop till ett Svenskt Operativsystem utav Windows XP Pro. För jag gillar inte piratkopior utav Windows XP Pro. Har du uppfattat mig korrekt rätt Pentti H? Mvh KalleNordin

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan tycker inte jag att du ska tagit emot Windows XP Pro ifrån din gode vän i USA Utan skulle du ha ordnat detta själv genom att Spara ihop till ett Svenskt Operativsystem utav Windows XP Pro. För jag gillar inte piratkopior utav Windows XP Pro. Har du uppfattat mig korrekt rätt Pentti H? Mvh KalleNordin

 

Du har rätt i att man inte ska använda piratkopior, så där uppfattar jag dig alldeles korrekt och rätt. Jag påstod aldrig att det var en piratkopia. Piratkopior betalar man inte för, om man inte är helt konstig :)

 

[inlägget ändrat 2004-08-30 05:08:38 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Pentti H. Jag har visste nog att du inte har påstått något annat heller, jag bara ville att du skulle veta att jag tycker det är lättare att jobba med Svenska Versionen utav både själva Grundversionen utav Windows XP samt med den Uppgraderingen som nu kommer på Svenska utav Service Pack 2 för Windows XP. Och sedan tycker jag också att du skulle ha använt Panda Antivirus Platinum Version 7.07.01 med en egen inbyggd Brandväggs Klient. Samt andra program på Svenska också Pentti H.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Pentti H? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...