Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 2 för Windows XP


Karl-Olov Nordin

Rekommendera Poster

Karl-Olov Nordin

Hej!

Jag som skriver detta inlägg heter Karl-Olov Nordin. Och jag undrar när den svenska Versionen utav Service Pack 2 för Windows XP. Jag har sett att det står på Microsoft Svenska Hemsida, att Service Pack 2 för Windows XP är på väg. Men jag undrar alltså om någon skulle kunna hjälpa mig att informera mig? När denna stora Uppgradering kommer på Svenska. Kan ni göra detta då åt mig då? Har ni uppfattat mig rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

Email: karl-olov.nordin@telia.com

/Karl-Olov Nordin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Skapad
  • Senaste svar
Stefan Eklinder

 

 

Den svenska versionen av SP2 kommer i september, kanske oktober för att inte belasta servrarna för mycket. SP2 skeppas ut i omgångar till olika versioner av XP.

 

Ha den automatiska uppdateringen igång, så dyker SP2:an upp när den kommer.

 

Men jag undrar alltså om någon skulle kunna hjälpa mig att informera mig? När denna stora Uppgradering kommer på Svenska. Kan ni göra detta då åt mig då?

 

Hur då?

Vad ska vi göra åt dig?

 

Informera dig kan vi, men inte uppdatera din dator.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips : skriv inte ut din E-postadress på publika forum. De som letar E-postadresser att skicka spam till får ett enkelt jobb då, lite mer tycker jag att dom ska få jobba...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informera dig kan vi, men inte uppdatera din dator.

 

Jodå, det går väl via fjärrskrivbord om frågeställaren har det installera vill säga. (bara en parantes).

 

//Roger

 

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

But who is the common man?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Jag vet att det tre sätt att ta hem Service Pack 2 till Windows XP. Dels genom Windows Udate samt via Download Center på Microsofts Svenska Hemsida inkl att man kan Beställa hem på en CD-Skiva på en Speciell Beställningsida hos Microsft. Så man behöver inte gå via Windows Update.

 

Jag tänker i alla Fall Beställa den på en CD- Skiva i fall man måste formatera om hela sin hårddisk. Som jag måste göra ibland och det är rätt ofta tycker jag just nu.

 

Varför jag måste göra detta för det vet inte jag just nu.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder?

 

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...i fall man måste formatera om hela sin hårddisk. Som jag måste göra ibland och det är rätt ofta tycker jag just nu.

 

Trams! Jag har inte behövt formatera om hårddisken på min XP maskin.

 

Skaffa ett ordentligt antivirusprogram, en brandvägg (t.ex. Kerio, Zone Alarm), och ett antispywareprogram (t.ex. spywareblaster) så slipper du skräp på din dator, för jag gissar att du formaterar om för att slippa sådant. Annars ser jag ingen som helst anledning att formatera om.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Och här kommer mitt Svar till Esc. Jag har ett Jättbra Antivirusprogram ifrån Panda som heter Panda Antivirus Platinum Version 7.07.01 med en inbyggd Brandväggs Klient. Och varför jag måste formeratera om min Hårddisk jämt och ständigt beror inte på ett Virusangrepp i första taget.

 

Utan det beror helt enkelt på att jag tror att det finns någon systemfil som helt enkelt som bara går sönder tror jag, och det resulterar i att min Dator inte kan starta upp på ett normalt sätt tror jag.

 

Alltså Datorns Operativsystem helt kraschar just då. Och det hände mig just nu i Måndags den 23 augusti 2004.

 

Och det resulterade i att min Dator bara stog och startade om hela tiden och för det uppstog något slag Stoppkod fick jag se på Skärmen via Blå Skärmen. Men jag han inte med och se vad som stog där just då i Måndags.

 

Utan vi som använder Windows XP kanske råkar ut för olika slags fel. Och därför ska inte du anklaga mig detta tycker jag just nu.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Esc? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan det beror helt enkelt på att jag tror att det finns någon systemfil som helt enkelt som bara går sönder tror jag, och det resulterar i att min Dator inte kan starta upp på ett normalt sätt tror jag.

Och det resulterade i att min Dator bara stog och startade om hela tiden och för det uppstog något slag Stoppkod fick jag se på Skärmen via Blå Skärmen. Men jag han inte med och se vad som stog där just då i Måndags.

 

Det låter mer som om du har någon hårdvara som inte fungerar som den skall, alternativt felaktiga drivrutiner. Vilka program har du igång när krascherna sker?

 

Alltså Datorns Operativsystem helt kraschar just då. Och det hände mig just nu i Måndags den 23 augusti 2004.

En blåskärm behöver inte innebära att man behöver formatera om datorn.

 

Jag har inte formaterat om min XP-maskin på 2½ år. Mina Windows2000 datorer har jag inte heller formaterat om någonsin. Behöver du göra det så ofta tycker jag att du skall felsöka komponenterna i din dator.

 

Jag menade inte att klaga på dig. Men man ska inte behöva formatera om så ofta.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Esc. Jag ska förklara för dig att jag en Gammal Dator utav Modell: COMPAQ PRESARIO 7461. Jag har kollat igenom alla Hårdvarudelar om några inte kompatibla. Men har inte hittat någon Hårdvaru del dom inte är kompatibelt med Windows XP. Samt att jag har laddat ner nya drivrutiner till bl a Grafikkortet samt Ljudkortet eftersom mitt moderkortet är gjort utav Via. Samt ljudkortet är gjort av Ess Allegro och Grafikkortet är gjort av Trident. Kretsnamnet på Grafikkortet är MVP4.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Esc? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Du kan om du vill skicka ett Email hem till mig via min ePostadress som är just nu: karl-olov.nordin@telia.com

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kalle12 skrev:

Har du uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder?

 

Jupps, det har jag!

 

Du kan ju ladda ned SP2:an från Download Center och bränna ned den på CD också om du önskar. I så fall slipper du sitta och vänta på skivan från MS. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn är gammal och du ofta får blå-skärm så finns det som Esc påpekar en risk att det snarare är ett hårdvarufel än något strul med mjukvaran. Med detta menar jag inte att det är kompabilitetsproblem.

 

Jag har precis som Esc inte behövt formatera om XP på väldigt länge.

 

Ett (hyfsat) vanligt fel är minnesfel. Har själv stött på detta fenomen på äldre system som blivit "friska" efter ett byte av minnesmodulerna.

 

Alltså, utgå inte från att din hårdvara är okej och att det är operativsystemet som felar.

 

Har du uppfattat mig korrekt rätt Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna?

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Jag måste upplysa dig om att jag har Bredbandsanslutning på ca 0.5mbps hemma just nu, men jag ska nog beställa en annan Bredbandsanslutning på ca 10.0mbps genom Bredbandsbolaget. Så därför måste beställa CDn med Service Pack 2 annars kommer att ta ca 2 timmar att Ladda ner för mig och det p.g.a. av att Nedladdningsfilen har en storlek på ca 266mbps eller mera. Så för mig är det CD Skivan som gäller just nu.

 

Men den nya Bredbandsabonnemanget med Bredbandsbolaget kan inte jag skaffa före den 26 februari 2005. Och det beror på att jag har en bindningstid hos min nuvarande Bredbandsoperatör Telia Bredband AB som räcker t o m den 19 januari 2005.

 

Men jag har fint erbjudande ifrån Bredbandsbolaget som gör att jag kan del av detta just nu, och det är så jag behöver betala en installationsavgift på bara 495:- jämfört med 1995:- som är Bredbandsbolagets ordinare Installationsavgift.

 

Månadskostnaden ligger på ca 399:- för ADSL Uppkopplingen. Men jag kan senare skaffa mig samma Bredbandsoperatör via ett Datauttag som kommer att installeras i min Lägenhet som finns i Kopparstaden ABs Hyresfastighetsbestånd, eftersom att Kopparstaden AB är min Hyresvärd.

 

Och dom ska installera ett Fastighetsnät för Riktigt Bredband. Och jag vet att dom ska installera Ericssons Ribbonet och det är alltså ett Fibernät

 

Men när Kopparstaden AB ska sätta igång denna uppbyggnaden av detta Fastighetsnätet för riktigt Bredband det vet inte jag just nu.

 

 

Men när dom sätter ingång då kommer det att ta ett tag innan alla 6 500 Hyreslägenheterna har fått sina Datauttag installerade. Därför börjar jag Bredbandsbolagets Bredbandstjänst via deras ADSL Teknik till att börja med just nu.

 

Har uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder?

 

Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Har uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder?

 

Jupps, jag har uppfattat det hela rätt nu. :-)

 

Trodde att du satt på en snabb uppkoppling...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Mr Andersson. Om jag skickar med min ePostadressen gör jag bara för att om något skicka ett Email direkt till min Mailbox då ska dom också kunna göra detta tycker jag just nu. Därför ska inte du lägga din näsa i blöt tycker jag just nu. Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kalle12 skrev:

Hej!

Mr Andersson. Om jag skickar med min ePostadressen gör jag bara för att om något skicka ett Email direkt till min Mailbox då ska dom också kunna göra detta tycker jag just nu. Därför ska inte du lägga din näsa i blöt tycker jag just nu. Mvh KalleNordin

 

Han menade säkert det av välmening och inte för att lägga sig i hur du gör. Vill du att folk ska ta kontakt med dig privat så kan du lägga in din e-postadress i din användarinfo. Det har du kanske gjort redan?

 

Kan lova att det fungerar. Jag har fått mängder med e-post från folk ifrån Eforum utan att jag annonserat att min e-postadress finns i användarinfot.

 

Sen ska hjälpen vara här på Eforum så att alla har en chans att följa upp och hjälpa vidare. Inte meningen att det ska ske privat via e-post egentligen om du postat inlägg med problemet här.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Cluster. Jag kan hålla med dig om att det kan vara Minnet som inte räcker ibland och det har jag sett via Internet Explorer har hänvisat ibland till minnet då och då. Men jag kan upplysa dig om att jag har också uppgraderat minnet till 256MB. Mvh KalleNordin.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Tack för att du har uppfattat mig korrekt rätt den här gången. Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ta ca 2 timmar att Ladda ner för mig och det p.g.a. av att Nedladdningsfilen har en storlek på ca 266mbps eller mera.

Jag lät Windows Update hämta hem och installera SP2 (engelsk version) och då var nerladdningsstorleken ca 78MB. Gör man det via Windows Update så hämtas minsta möjliga filer utifrån vad man tidigare har installerat. Jag installerade SP2 på ett helt ouppdaterat XP Pro SP1a.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Det tror jag också med att Mr Andersson menade med att väl för mig att inte råka ut för mycket Spam Skräppost i onödan. Men jag kommer inte att få något Skräppost i min Mailbox p.g.a. Mcafee Spamkiller. Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Maratonmannen. Har du märkt något krångel med Service Pack 2 för Windows XP? Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du märkt något krångel med Service Pack 2 för Windows XP?

Inga problem har jag upplevt. Jag installerade alltså SP2 på ett helt rent system. Därefter har jag installerat program.

Undrar om det inte är de som installerat SP2 på sitt XP med program installerade sedan tidigare och fildelare, som fått problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Maratonmannen skrev:

Inga problem har jag upplevt. Jag installerade alltså SP2 på ett helt rent system. Därefter har jag installerat program.

Undrar om det inte är de som installerat SP2 på sitt XP med program installerade sedan tidigare och fildelare, som fått problem?

 

 

P4 Prescott och AMD64 kan få problem har jag läst.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Boota datorn: ge den en sked hostmedicin när den hackar för mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Igen Maratonmannen. Det kanske kan vara så att när man ska installera detta nya Service Packet så kanske man inte ska ha några andra program installerade först, men det kanske många andra inte vet just nu eftersom att Service Pack 2 är för nytt och att man kanske lägga om hela Datorn bara för att få allt i sin ordning tror jag annars kanske det kan bli problem som många kanske upplever just ni, bara för att jag har läst många Rapporter att Service Pack 2 kan ställa till en hel del som det ser just nu. Men jag har alltså en Processor av AMD K-6.2 men jag vet inte om jag ska få problem då. Vad tror du då Maratonmannen? Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karl-Olov Nordin

Hej!

Stefan Eklinder. Jag har i min Dator med en processor utav AMD K-6.2 kan det blir det blir problem för mig med denna Processor då Stefan Eklinder? Har du uppfattat mig korrekt rätt Stefan Eklinder? Mvh KalleNordin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också SP2 sedan drygt två veckor tillbaka har inte haft några problem.

 

Klart att vissa har problem, det är rätt många som har problem utan SP också, poängen är att detta är en uppdatering man SKA ha.

 

Jag har inte hört om några generella fel i SP2, jag har sett en lista på program som kan få problem om man inte konfigurerar brandväggen korrekt, vilket lika gärna kan ske med zonealarm eller någon annan brandvägg.

 

Jag har också sett olika rapporter om problem i kombination med vissa icke uppdaterade drivrutiner och program.

 

Det påstådda problemet på AMD 64 processorer var ju just i kombination med en viss drivrutin, inget generellt problem på AMD 64.

 

Sedan är ju fildelarna ute och cycklar som vanligt, de inbillar sig att antalet samtidiga uppkopplingar begränsats, det stämmer inte, det är antalet nya uppkopplingar per sekund som begränsats.

 

Låter ungefär som den ständiga missuppfattningen om hur QoS funkar som nu kommit i ny tappning.

 

Tycker det känns som det pågår lite av en kampanj emot denna uppdatering (värre än för SP1) och jag fattar inte riktigt varför.

 

För de ALLRA FLESTA kommer SP2 fungera alldeles utmärkt och det är en uppdatering man ska ha.

 

[inlägget ändrat 2004-08-27 21:16:48 av PBL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...