Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan se skrivbord men ej film på TVn


StaLin

Rekommendera Poster

Jag har nu kopplat in mitt nya grafikkort till TVn (ATI).

 

Skrivbordet syns, men när jag spelar filmer/öppnar ett TV-fönster är det svart där filmen ska visas (på skärmen syns filmen som det ska).

 

Jag ska ha de senaste drivrutinerna. Jag har aldrig haft detta problem på tidigare grafikkort.

 

Någon som har någon idé?

 

[inlägget ändrat 2004-08-23 23:43:23 av StLn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du valt TVn som primär skärm? Högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, sedan inställningar - avancerat - bildskärmar. Där kan du välja Skärmen eller TVn som primär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt detta krångel beror för övrigt på kopieringskydd, spelaren skall inte få ge bild på båda skärmarna samtidigt.

 

Vansinnigt irriterande :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gubbero: Jag kan prova när jag kommer hem, men jag tror inte att det ska vara felet. Jag har aldrig behövt göra så med mina tidigare grafikkort.

 

Danne18: Kopieringsskydd? Jag har aldrig haft problem med det på mitt förra ATI-kort. Skulle det sitta i hårdvaran eller mjukvaran?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under "overlay" och sedan "clone" hittar du nog några lämpliga inställningar.

 

I överhuvudtaget har ATI krånglat till det något alldeles enormt, hörde att nästa version av deras drivrutiner skulle få en ny GUI, det är på tiden.

 

Nvidias inställnings panel är ju helt överlägsen på det området.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du ska testa det i alla fall, har själv ATI och är tvungen är göra så. Var själv lite paff första gången jag testade och kunde se allt utom själva filmen på tvn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaran...

 

..Resultatet blir tyvärr att man istället måste ladda ner divx:en av dvdn man köpt om man vill se den på både tv och skärm samtidigt..

 

Jag hittar tyvär ingen länk...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...