Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

atx <-> btx


T_pott

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har planerat att köpa en ny dator och fått höra att intel släpper en ny version av datorns inre uppbyggnad kallad btx.

Om tekniken fungerar är det en fördel för mig för jag vill ha tystare och i längden mindre datorer. Men jag behöver datorn inom de närmaste 2 mån. Ska man vänta tills de första versionerna kommer i september om man beräknar att ha datorn i en 6-7 år? Då är jag även öppen till att göra uppdateringar på samma burk.

 

Men vad jag förstått på debatten är många skeptiska. Är det befogat eller en rädsla inför förändringar? Kommer man att förlora på att köpa en dator med det gamla atx formatet, istället för btx- formatet om man tänker en 5 år framåt i tiden?

 

Läste från IDG att amerikanska Gateway har sin första version klar med btx formatet och de kommer att släppa den någon gång i september.

Kommer de andra tillverkarna att hänga på direkt eller kommer det att dröja ända fram till jul, eller längre? Vet någon om priserna kommer att skjuta i höjden eller tvärtom minska?

 

Upskattar alla era svar för jag är i ett riktigt dilemma.

 

mvh T_pott

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått så har btx brister och det är inte alls säkert att det slår bara för att intel vill det.

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...